۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۷۶۰۹۷۲
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

معارف اسلامی معرفت بخش در ایام محرم تبیین شود

معارف اسلامی معرفت بخش در ایام محرم تبیین شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به فعالیت تبلیغی بیش از ۵۰۰ نفر و ۱۰۰ گروه تبلیغی در ایام محرم گفت: باید معارف اسلامی معرفت بخش در ایام محرم تبیین شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عصر امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ با بیان اینکه هیئات مذهبی مجموعه مردمی است که برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و آموزه‌های اهل بیت(ع) در طول تاریخ شکل گرفته است، گفت: مسئولان، مداحان، بزرگان و روحانیون در این تشکل حضور دارند و هیئات را به‌صورت مردمی و با بودجه مردمی اداره و هرکدام یک وظیفه را تقبل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روحانیون، معارف اسلامی و اهل بیت(ع) را ترویج و گسترش می‌دهند و مداحان با کار هنرمندانه‌ عواطفی که در انسان‌ها وجود دارد را مانند یک چشمه جوشان با شعر و محتوا و نغمه‌ می‌جوشانند و با محتوایی که در دل اشعار خود می‌ریزند عاطفه‌ها را مانند چشمه جوشان به حرکت می‌اندازند، افزود: اگر روحانیت با منطق و استدلال و سخنان دلنشین و تأثیرگذار در کنار مداحانی قرار بگیرد که جنبه عاطفی را تقویت می‌کند، فعالیت شان چند برابر ارزشمند خواهد بود.

وی عنوان کرد: هیئات مذهبی ظرفیت‌های قوی و نیرومندی برای تمام کارها دارند و در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و کمک‌رسانی در حوادث غیر منتظره  همیشه حاضر هستند و با توجه به شکل مردمی که دارد، عضویت افراد توانا و دانا در آن می‌تواند در بخش‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: هیئات مذهبی می‌توانند هر ناممکنی را تبدیل به ممکن کنند، هر کاری به نظر سخت و دشوار می‌آید، می‌توانیم به وسیله مواکب حسینی به اهداف بزرگ دست بیابیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه جلسات عزاداری باید جنبه منطق و استدلال و عاطفه داشته و همچنین جنبه عقل، عشق و محبت به اهل بیت(ع) در آن موج بزند، گفت: یکی از عواملی که باعث شده در طوفان‌های طول تاریخ اهل بیت(ع) استوار بمانند، قرارگیری عقل و عاطفه در کنار یکدیگر است.

وی گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و معارف اسلامی معرفت‌بخش را به جامعه ارائه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن ایام انتخابات اظهار کرد: باید در این مشارکت حداکثری که دشمنان می‌خواهند شکل نگیرد، وظیفه خود را انجام دهیم و بدانیم هرجا دشمن به آن حمله می‌کند باید آن را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در انتخاب اصلح بحث روی مقابله دو نفر نیست بلکه بحث بر سر یک جریان و ادامه خدمات شهید رئیسی است، ادامه داد: بحث ما بر سر دو نفر نیست و این را باید شما با زبان خوش و روشنگرانه با مردم در میان بگذارید، اگر ما می‌توانیم با تکیه به داخل و خدمات فنی و مهندسی سه میلیارد دلار وارد کشور کنیم، چرا این مهم صورت نگیرد.

وی ادامه داد: هرکس بر سر کار بیاید اگر بر مبانی اسلامی حرکت نکند، ممکن است حرکت قطار پیشرفت کشور کُند شود، ولی خداوند یک ولی‌فقیه حکیم، دانا و توانا و هوشمند به ما نعمت داده که نمی‌گذارد این قطار از ریل خارج شود.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: محرم تبلیغ لرستان
ارسال نظرات