۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۶۱۲۳

ویژه نامه خورشید در بند منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی خورشید در بند به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) در پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شد.
امام عسگري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)، ویژه نامه ای با عنوان خورشید در بند در پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شده است.

از بخش های این نشریه الکترونیکی ختم ولایت و خاتم اوصیاء، پیشوای خردسال، امامت چهاردهمین خورشید و دورنمایی از دوران امام حسن عسکری (ع) است، که در بخش اخیر آمده است: «امام عسکرى(علیه السلام) بخشى از دوران امامتش را در زندان هاى ‏طاغوتیان عباسى به سر برد. مدتى نیز، که در ظاهر خارج از زندان بود، تحت‏ مراقبت‏شدید قرار داشت. شیخ مفید مى‏نویسد: امام عسکرى(علیه السلام)را به نحریر، یکى از غلامان مخصوص خلیفه و مسوول نگهدارى ازحیوانات درنده و شکارى دربار، سپردند; نحریر بسیار بر او سخت مى‏گرفت و آزارش‏مى‏داد. همسرش گفت: واى بر تو، از خدا بترس; مگر نمى‏دانى چه شخصیتى به خانه‏ات‏گام نهاده؟ انگاه گوشه‏اى از فضایل حضرت را بازگو کرد و گفت: من در مورد او و رفتارى که‏با وى مى‏کنى، بر تو بیمناکم. نحریر گفت: به خدا سوگند، او را در میان درندگان خواهم افکند و چنین نیزکرد. پس از مدتى، وقتى به جایگاه درندگان مراجعه کرد تا دریابد چه بر سرامام آمده، دید حضرت میان درندگان به نماز ایستاده است.»

از دیگر بخش های این نشریه الکترونیک، مقالاتی با عنوان حکومت و سیاست در سیره امام حسن عسکری(ع)، انتظارات امام از شیعیان، شمه ای از فضایل امام است.

کرامات امام حسن عسکری(ع)، اسوه بشریت، مبارزات امام حسن عسگری(ع)، جایگاه اندیشه و علم در کلام امام ، طلاییه دار عبادت و عرفان از دیگر مطالب منتشر شده در این ویژه نامه است که در بخش اخیر می خوانیم: «احمد بن خاقان در مورد عظمت روحی و جاذبه وصف‏ناپذیر حضرت عسکری‏ علیه السلام می‏گوید: «در شهر «سر من رای‏» هیچ کس از علویان را همچون حسن بن علی بن محمد بن الرضا، نه دیدم و نه شناختم .
در وقار، سکوت، عفاف، بزرگواری و کرامت در میان خاندانش و نیز در نزد سلطان و تمام بنی هاشم همتایی نداشت . از هیچ یک از بنی هاشم، سران سپاه، نویسندگان، قاضیان، فقیهان، دبیران، وزیران، فرماندهان و دیگر افراد، درباره حسن بن علی سؤالی نکردم، مگر آنکه او را نزد آنان در نهایت‏بزرگی و ارجمندی یافتم . مقام بلند، سخنان نیک، اطاعت و عبادت و معنویت، احترام در میان فامیل و سایر بزرگان، از جمله ویژگیهایی بود که من از زبان آنان در ستایش حسن بن علی شنیدم . بعد از این، ارزش و مقام وی در نظرم بزرگ آمد و فهمیدم که دوست و دشمن او را به دیده احترام می‏نگرند و می‏ستایند.»

از امکانات دیگری که در این ویژه نامه برای علاقندان وجود دارد، دسترسی به بانک صوت و فیلم، کاغذ دیواری و کارت پستال است و همچنین کتاب چهل داستان و حدیث از امام حسن عسکری(ع) برای دانلود قرار داده شده است.

علاقمندان می توانند برای مطالعه این ویژه نامه به پایگاه راسخون به نشانی http://www.rasekhoon.net مراجعه کنند. /909/ت302/ع




ارسال نظرات