۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۱۳۳۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

ازدواج و تشکیل خانواده یک امر محبوب نزد خداوند است

ازدواج و تشکیل خانواده یک امر محبوب نزد خداوند است
اصفهان – استاد حوزه علمیه قم از ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان یک امر محبوب در نزد خداوند نام برد و گفت: بنایی مهمتر و محبوب‌تر از ازدواج و تشکیل خانواده در نزد خداوند وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی دوشنبه شب در مراسم عزاداری هیات مهتدون گفت: خانواده و خانواده در فرهنگ دینی ما از مقدس‌ترین مکان‌ها است.

وی افزود: خداوند به عنوان یکی از نشانه‌های الهی برای انسان‌ها یک زوج قرار داده است تا در کنار هم به آرامش برسند، از این رو بنایی مهمتر و محبوب‌تر از ازدواج و تشکیل خانواده در نزد خداوند وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، در چهار زمان رحمت خداوند برای انسان نازل می‌شود، گفت: هنگام نزول باران، زمانی که درب کعبه باز می‌شود، وقتی فرزند با مهربانی به سیمای والدین خود نگاه می‌کند و هنگام ازدواج رحمت خداوند نازل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی از ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان یک امر محبوب در نزد خداوند نام برد و ادامه داد: انسان زمانی که ازدواج می‌کند از منیت خارج می‌شود و تنها به فکر خودش نیست و تبدیل به ما می‌شود.

به گفته وی هرچیزی که انسان را از منیت خارج کند بسیار ارزشمند است، چرا که همه مشکلات و بدبختی‌های انسان به دلیل منیت‌های انسان است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: انسان بعد از ازدواج با فرزند آوری از ما تبدیل به او می‌شود و با خوشحالی فرزند خوشحال و با ناراحتی او ناراحت و با خوشی او خوش و با ناخوشی او خوش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید، اگر جوانی که ازدواج نکرده از دنیا رود و از عالم برزخ برگردد نخستین کاری که انجام می‌دهد ازدواج است، چرا که در عالم برزخ متوجه عیب و نقص خود می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات