۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۷۶۱۵۷۰
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

پیروز واقعی عرصه انتخابات، مردم موقعیت ‌شناس ایران بودند

پیروز واقعی عرصه انتخابات، مردم موقعیت ‌شناس ایران بودند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: پیروز واقعی عرصه انتخابات، مردم موقعیت ‌شناس ما هستند که حضور پرشور آنها در انتخابات تو دهنی به دشمن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه در سخنانی ضمن تسلیت ماه محرم اظهار داشت: اهل تقوا به فضائل اخلاقی توجه دارند زیرا تقوا صفتی است که انسان را از گناه و نافرمانی خداوند متعال باز می‌دارد و زمینه طاعت و بندگی را بر می‌انگیزد.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، علما و همه مردم، افزود: زیارت عاشورا در طول سال خصوصاً در ایام محرم سفارش شده و بهتر آن است که به مضامین آن نیز توجه ویژه شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم کرمانشاه در این دوره افزایش چشمگیری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ضمن تبریک به دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: پیروز واقعی عرصه انتخابات، مردم موقعیت ‌شناس ما هستند که حضور پرشور آنها در انتخابات تو دهنی به دشمن بود.

وی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور و اعضای کابینه دولت‌های یازدهم و دوازدهم سه سال پیش در پایان دوره کاری خود جلسه‌ای با رهبر معظم انقلاب داشتند که ایشان در این جلسه دولت‌های یازدهم و دوازدهم آقای روحانی را دولت عبرت نامگذاری کردند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری تجربه مهم این دوره را بی‌اعتمادی به غرب عنوان کردند و به دولت سیزدهم یعنی دولت آقای رئیسی خاطرنشان کردند که از تجربیات دو دولت پیش از خود استفاده کند.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که آیندگان باید از تجربه بی‌اعتمادی به غرب استفاده کنند در دولت دوازدهم مشخص شد که هیچ‌گاه نمی‌توان به دولت‌های غربی اعتماد کرد زیرا آنها نه تنها هیچ کمکی به ملت ما نمی‌کنند بلکه هرجا هم که بتوانند به کشور ما ضربه وارد خواهند کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: مطلقاً برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب وابسته و منوط کرد زیرا در این صورت حتماً این برنامه‌ها با شکست مواجه خواهند شد لذا این جمله بسیار صریح و روشن است و جای هیچ‌گونه تردیدی باقی نمی‌گذارد و حکم قانون دارد. رهبری در ادامه فرمودند هرجا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با غرب و آمریکا کردید ناموفق بودید.

وی بیان کرد: در واقع این خطاب به دولت یازدهم و دوازدهم بود و هرجا بدون اعتماد به غرب حرکت و از آنها قطع امید کردید موفق بودید و پیشرفت کردید این جملات رهبر معظم انقلاب به دولت‌های یازدهم و دوازدهم باعث شد که آن دولت به دولت عبرت مشهور شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: اعضای کابینه دولت سیزدهم نیز بدون حضور وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور شهید در روزهای گذشته به محضر مقام معظم رهبری شرف ‌یاب شدند، در این جلسه رهبر معظم انقلاب فرمودند آقای رئیسی به اصل ارتباط عقیده داشت و اهل تعامل بود اما تعامل از موضع عزت.

وی گفت: مقام معظم رهبری تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات توده‌های مردم، اعتماد عمیق به توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی، خستگی‌ناپذیری، مأیوس‌نشدن، رعایت تعامل و عزتمندی در سیاست خارجی، اهتمام به طرح‌های بزرگ، تواضع، بردباری، معنویت، ذکر و توسل را از ویژگی‌های برجسته شهید رئیسی عنوان کردند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابراین ملاک‌ها در بیان مقام معظم رهبری کاملاً روشن هستند در واقع در این جلسه ویژگی‌های بارز دولت شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان الگویی محبوب و مدنظر مقام معظم رهبری برشمرده شدند.

وی بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان یک الگوی موفق نشان داد که رئیس‌جمهور می‌تواند از ویژگی‌های فکری، قلبی و عملی برخوردار باشد و این خصوصیات را در واقعیت و عمل نیز دنبال کند

غفوری گفت: ایشان با برشمردن ویژگی‌های شهید رئیسی انتظاراتشان را از دولت منتخب چهاردهم بیان کردند‌ خوشبختانه جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب در همین چند روز اخیر برخی مواضع خود را به صورت روشن تصریح کرد.

وی افزود: این صراحت در بیان مواضع کار پسندیده و بسیار حائز اهمیتی است ایشان پس از پیروزی با صراحت انتخاب شدنش را مدیون رهبر معظم انقلاب دانست.

غفوری افزود: این قدرشناسی بسیار حائز اهمیت است توجه دکتر پزشکیان به اینکه عنایت رهبر معظم انقلاب باعث انتخاب شدنش در این انتخابات شده است بسیار ارزشمند بود و این بیان موضع جای تشکر و قدردانی دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: همچنین رئیس‌جمهور منتخب در یک موضع روشن حمایت خود از جبهه مقاومت و بیزاری‌اش از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست را اعلام کرد.

وی گفت: دکتر پزشکیان همچنین در تماس‌های تلفنی خود با برخی روسا و رهبران کشورهای منطقه و شرق آسیا بر ظرفیت بزرگ موجود در رابطه با این کشورها و نگاه دولت جدید به کشورهای منطقه و آسیایی به جای نگاه به غرب تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: این موارد در بیان رئیس‌جمهور منتخب بسیار با اهمیت است و باید از این موضع‌گیری‌ها تشکر و قدردانی کرد ان‌شاءالله خداوند به ایشان توفیق دهد تا از ظرفیت‌ها و زمینه‌های متعدد برای خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی که در مناظرات انتخاباتی وعده داده شد عمل کند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه همه مسئولان فهیم کشور و رهبر معظم انقلاب رفع مشکلات اقتصادی کشور و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهار امیدواری کرد که دکتر پزشکیان در دولت خود در حل مشکلات معیشتی، مسکن، ازدواج و اقتصاد موفق عمل کند و در این مسیر با اراده و اتکا به نیروها و ظرفیت‌های داخلی گام بر خواهد داشت و ملت عزیز ایران نیز در این جهاد فی سبیل‌الله از دولت ایشان حمایت خواهد کرد./1400/

ارسال نظرات