۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۶۱۵۹
آیت الله نوری همدانی:

برای حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی تلاش کنیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، گفت: اقشار محروم در حفظ و نگه داری این انقلاب متتحمل بیشترین زحمت ها و مرارت ها شده اند، از این رو لازم است با رفع مشکلاتی از قبیل تورم، بیکاری و گرانی به این قشر از جامعه بیشتر رسیدگی شود.
ديدار اساتيدبسيجي استان همدان با آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه و همچنین جمعی از ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا، با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب در عرصه های داخلی و خارجی اظهار داشت: در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران محرومان و مستضعفان جهان را بیدار و استکبار جهانی را درمانده و مستاصل کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت شناسانده شدن فرهنگ انقلاب اسلامی به جهانیان گفت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام راحل و همراهی و رشادت مردم و علما به پیروزی رسیده مرزهای دنیا را درنوردیده است و همه ما باید سعی کنیم در حفظ و نگه داری این انقلاب کوشا باشیم.

این مرجع تقلید نقش مردم در انقلاب اسلامی را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و بیان داشت: اقشار محروم در حفظ و نگه داری این انقلاب متحمل بیشترین زحمت ها و مرارت ها شده اند؛ بنابراین لازم است با رفع مشکلاتی از قبیل تورم، بیکاری و گرانی به این قشر از جامعه بیشتر رسیدگی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه های مختلف همانگونه که در نهم دیماه و 22 بهمن مشاهده کردیم، دشمنان را ناکام کرد و باید سعی شود این مردم همیشه در صحنه حاضر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعالیم اسلامی هرگونه نظام غیر ولایی را نامشروع و طاغوتی عنوان و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در مقاطع مختلف بر ضرورت پیروی و تمسک امت به قرآن و اهل بیت تاکید کردند؛ اما متاسفانه بعد از ارتحال ایشان انحرافات بسیاری از مسیر ترسیم شده توسط این بزرگوار بوجود آمد.

این مرجع تقلید، مذهب شیعه را مذهب حق دانست و اظهار داشت: ما هیچگاه نباید با اهل تسنن درگیری داشته باشیم؛ اما لازم است از طریق مناظره و مباحثه حقانیت مذهب تشیع را به اثبات برسانیم، همچنان که ائمه اطهار نیز به چنین روشی متمسک می شدند. 

وی گفت: اهل سنت در حالی مدعی هستند که حضرت محمد(ص) برای خود جانشین تعیین نکرده است که حتی در کتب خود آنها نیز این موضوع به کرات نقل شده است و توجه به روایات و مطالبی که هم در کتب شیعی و هم در کتب اهل سنت نقل شده، کذب بودن ادعای اهل سنت را به اثبات می رساند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه محبت به اهل بیت عصمت و طهارت را اساس دین مبین اسلام دانست و گفت: توجه به جبهه های فرهنگی و جهادی از جمله شاخص های اساسی و مورد تاکید اسلام است که باید به آن توجه کافی بشود. /924/پ202/

ارسال نظرات