۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۶۱۵۹۰
آیت الله میرباقری:

ظاهر و باطن اعمال برای پیامبر و ائمه مشهود است

ظاهر و باطن اعمال برای پیامبر و ائمه مشهود است
سخنران حرم بانوی کرامت با تاکید براینکه هر عملی به رؤیت الهی، نبی الهی و مومنین می‌رسد، گفت: امام (ع) اگر از احوال شیعیان آگاه نباشد نمی‌تواند برای آنها کاری انجام دهد و امامی که شاهد اعمال است شفیع نیز هست و ضعف‌های آنها را اصلاح می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری شب هفتم محرم در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ضمن بیان اینکه خدای متعال در سوره برائت از طرح بزرگی که بدست پیامبر (ص) اجرا می‌شود و به پیروزی قطعی می‌رسد، پرده برداری کرد و می‌فرماید در مسیر این طرح سختی‌های بزرگی وجود دارد، اظهار داشت: خدای متعال انسان‌های اطراف پیامبر (ص) را چند دسته معرفی می‌کند و برای هر کدام خصوصیتی ذکر کرده است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه دسته اول را سابقون و دسته دوم را تابعین برشمرد و گفت: تابعین دنبال سابقون کردند و خداوند برای هر دو دسته پاداش خاصی ذکر کرده است؛ دسته سوم اهل نفاق بودند و دو مرحله در دنیا شکست خوردند و در دچار عذاب الیم خواهند شد؛ دسته چهارمی وجود دارند که جزء منافقین نیستند، اما در عین حال جزء سابقون و تابعین نیز نیستند، کار خوب و بد را با هم قاطی و در عمل اشتباه می‌کنند و خداوند در مورد آنها اظهار امیدواری می‌کند.

شیوه توبه و پاکی با صدقه دادن

وی شیوه توبه و پاکی دسته چهارم را صدقه دادن به پیامبر (ص) و صلوات پیامبر (ص) برای آنها خواند و افزود: صلوات پیامبر (ص) برای آنها مایه آرامش است تا در مسیر خداوند گام بردارند و دعای پیامبر (ص) در حق آنها مستجاب است، این صدقه در واقع به دست خداوند می‌رسد و خداوند متعال هر موقع انسان به زمین بخورد راهی برای بازگشت باز می‌کند.

آیت الله میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه هر عملی به رؤیت الهی، نبی الهی و مومنین می‌رسد، گفت: منظور از رؤیت مؤمنین، رؤیت ائمه اطهار علیهم السلام است، امام (ع) اگر احوال شیعیان را نبیند نمی‌تواند برای آنها کاری انجام دهد؛ ظاهر و باطن اعمال بر پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام مشهود است و این شهادت به نفع خود شیعیان است، نه به ضرر آنها و امامی که شاهد اعمال است شفیع نیز است و ضعف‌های ما را اصلاح می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه به روایتی در مقام فضیلت پیامبر اکرم (ص) اشاره و حضور پیامبر (ص) در بین مردم را مایه رحمت برای امت خواند و اظهار داشت: خیر و برکت پیامبر (ص) در زمان حیات و رحلت به مومنین می‌رسد، اگر پیامبر (ص) استغفار کند خداوند تواب و رحیم است و استغفار پیامبر(ص) پذیرفته می‌شود.

شهادت اعضای بدن در قیامت علیه انسان گنهکار

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت اعضای بدن در روز قیامت برعلیه انسان گنهکار، گفت: امام به اذن خداوند می‌بیند و اگر دید مومنی لغزید در اولین قدم دست او را می‌گیرد.

آیت الله میرباقری با اشاره به آیاتی از سوره فصلت درباره شهادت اعضاء و جوارح انسان های گنهکار، تصریح کرد: افراد گنهکار خیال کردند خدای متعال اعمال آنها را نمی‌بیند؛ قوایی که خدای متعال به انسان داده حجاب بین انسان و خداوند نیست، خداوند در همه قوای انسان حاضر است و اگر حاضر نباشد شهادت هیچ موجودی قبول نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه عده‌ای از ولایت خداوند خارج شدند، افزود: یهودیان در قیامت قسم یاد می‌کنند که ما با پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) بودیم و شروع به دروغ گفتن می‌کنند و کار‌های خود را کتمان می‌کنند، خدای متعال روز قیامت اعضای آنها را شاهد می‌آورد و ضعف آنها این است که خدای متعال را شاهد اعمال نمی‌گیرند و سوء ظن به خداوند دارند.

آیت الله میرباقری ضمن بیان اینکه هرگونه نظر به خداوند داشته باشیم خداوند همانگونه با او رفتار می‌کند، گفت: بعضی‌ها را به جهنم می‌برند، اما نگاه به پشت سر می‌کنند و می‌گویند به خداوند حسن ظن داریم و خداوند به خاطر این حسن ظن آنها را می‌بخشد و بعضی‌ها به دروغ می‌گویند که با پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) بودیم و سوء ظن آنها را هلاک می‌کند.

ارسال نظرات