۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۶۱۶۶۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز‌های جمعه از برکات بی نظیر انقلاب اسلامی است

نماز‌های جمعه از برکات بی نظیر انقلاب اسلامی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: احیاء نماز‌های جمعه از برکات بی نظیر انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) احیا شد و در ادامه از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه، گفت: احیاء نماز‌های جمعه از برکات بی نظیر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: احیاء نماز‌های جمعه از برکات بی نظیر انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) احیا شد و در ادامه از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کرد.

وی افزود: خداوند به گونه‌ای تعبیر فرموده است که هر هفته مسلمانان در مصلی نماز جمعه اجتماع کنند تا در خطبه نخست به سوی خداوند هدایت شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خطبه نخست نماز موعظه است و قلب با موعظه احیاء می‌شود ادامه داد: در خطبه دوم نیز مسائل سیاسی و اجتماعی با بیان حکمت آمیز یا «جدال احسن» به مردم تبیین می‌شود.

به گفته وی همه این سه محتوا به علاوه توصیه به تقوایی که در هر دو خطبه گنجانیده شده است یک نمازگزار را عالم به زمانه قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: نماز جمعه کمک می‌کند تا نمازگزار در مسیر بندگی خدا بتواند با توشه تقوا و با نرم شدن قلوب در معارف دین و علاوه بر آنها با بینش سیاسی و اجتماعی که سوی خطیب و امام جمعه دریافت می‌کند بتواند دین خدا رابهتر بشناسد و به آن عمل کند و فریب دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی و شیاطین جن و انس را نخورد.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه همچنین از اهتمام بسیار زیبای حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل و همکاران ایشان در نشریه سالانه پنجم مرداد صمیمانه تقدیر و تجلیل کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات