۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۶۱۶۹
‌امام جمعه چالوس:

همایش استانی ظهور آفتاب در شهرستان چالوس برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ ‌امام جمعه چالوس با اشاره به اهمیت تبیین مقوله مهدویت و منجی گرایی از برگزاری همایش ظهور آفتاب به میزبانی شهرستان چالوس خبر داد.
امام جمعه چالوس
حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، یکی از مهم‌ترین اعتقادات شیعیان را اعتقاد به وجود منجی دانست و با اشاره به این که در این تفکر نه تنها شیعیان بلکه تمام انسان‌ها در انتظار موعودی هستند که جهان را از بن‌بست و تاریکی نجات دهد، گفت: از آنجا که اعتقاد به مهدویت با بسیاری از اهداف استکباری و حکومتی مادی و ظالمانه منافات دارد، به همین دلیل شبهات و مشکلات فراوانی درباره آن ایجاد می‌کنند.

وی افزود: وجود مقدس حضرت مهدی‌(عج) از دو ناحیه مظلوم است، یکی از ناحیه دشمنان و بدخواهان و آنان که وجود مهدویت را مخالف منافع مادی خود می‌دانند و با افسانه‌انگاری و ایجاد شبهه در آن به آن ضربه می‌زنند و دیگری از ناحیه دوستان و پیروان مهدویت که با اعتقادات خرافی و انحراف در زمینه‌های ارتباط‌ های بی‌معنا و باطل و سوء استفاده از نام و تفکر مهدویت که تشیع را با مشکل روبه‌رو کرده است.

امام جمعه چالوس با اشاره به شرایط گردشگری این شهرستان و ورود فرهنگ‌های مختلف در طول سال به چالوس‌ گفت: کانون انتظار چالوس تنها کانون تخصصی مهدویت در استان انتخاب شده است که پس از این انتخاب و مباحث در رابطه با موضوع مهدویت اجرا شد.

وی در همین رابطه از برگزاری همایش ظهور آفتاب نیمه مرداد سال آینده به میزبانی چالوس خبر داد و گفت: همایش مهدویت ظهور آفتاب به شکل استانی با هدف فراهم آوردن فضایی برای نخبگان، صاحب‌نظران و اندیشمندان برای بیان ویژگی منتظران، جلوگیری از کج‌روی‌ها، ارائه تعریف درست و منطقی از منجی آخر زمان، پاسخ به شبهاتی که درباره مهدویت مطرح می‌شود، آگاه کردن منتظران درباره انتظار، آشنا کردن مسائل مهم پیرامون انتظار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام راشدی ادامه داد: تهیه نرم‌افزار مهدویت برای ارائه به شرکت‌کنندگان، شناسایی نخبگان و صاحب‌نظران، تجهیز کتابخانه تخصصی، دعای ندبه سراسری، تهیه کتب و سی‌دی و راه‌اندازی نمایشگاه، اعزام مبلغان تخصصی مهدویت همزمان با برگزاری همایش به مدارس و مراکز آموزشی، تهیه ویژه‌نامه همایش مهدویت از جمله اقداماتی است که برای برگزاری این همایش در حال انجام است./950/پ202/س
ارسال نظرات