۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۶۱۷۱۴
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مطرح کرد؛

ویژگی های هیئت تراز انقلاب اسلامی/هیئت سکولار محتوا ندارد

ویژگی های هیئت تراز انقلاب اسلامی/هیئت سکولار محتوا ندارد
تولیت آستان احمدی(ع) گفت: این که یک هیئت سکولار باشد با اصل حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) سازگاری ندارد و در واقع هیئت سکولار یک هیئت بی محتوا خواهد بود. 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، با نقد هیئات مذهبی سکولار گفت: در دنیای امروز دو صف بندی بیشتر وجود ندارد، صف اول که انقلاب اسلامی است و مبتنی بر گفتمان امام راحل(قدس سره) است، و ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار از شاخصه های آن می باشد که امروز این پرچم به دست رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) قرار دارد.

وی ادامه داد: صف دوم که اشقیای امروز و در واقع مستکبرین عالم، صهیونیسم بین الملل و جهانخواران هستند که بزرگترین ظلم ها را به بشریت روا داشته اند و این دو صف، امروز رودرروی یکدیگر قرار گرفته اند.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) اظهار داشت: هئیت های مذهبی باید مرزبندی خود را با این دو صف مشخص کنند نمی شود که هیئتی برای شهادت مظلومانه امام حسین(ع) عزاداری کند ولی بگوید من نسبت به مسائل روز بی تفاوت هستم، بلکه باید موضع خود را نسبت به این دو دسته مشخص کند.

وی یادآور شد: قیام امام حسین(ع) یک پدیده سیاسی و اجتماعی بود و چطور می شود که ما برای حضرت سید الشهدا(ع) عزاداری کنیم ولی بگوییم که ما نسبت به اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد و نسبت به جنایاتی که مستکبرین انجام می دهند، بی تفاوت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خاطرنشان کرد: عزای امام حسین(ع) یادآور قیام این حضرت در مقابل ظالمان و اشقیا بود و فلسفه این عزاداری ها این است که یزید زمان خود را بشناسیم نه اینکه نسبت به ظالمان بی تفاوت باشیم.  

وی اضافه کرد: این که یک هیئت سکولار باشد با اصل حادثه کربلا و با اصل قیام امام حسین(ع) سازگاری ندارد و در واقع هیئت سکولار یک هیئت بی محتوا خواهد بود. 

تولیت حرم شاهچراغ(ع) تاکید کرد: هیئت در تراز انقلاب اسلامی باید محتوا ساز باشد، باید بتواند اهداف قیام عاشورا و پیام شهدای کربلا را به دنیا برساند و در ابعاد اجتماعی و سیاسی روشنگر باشد.

ارسال نظرات