۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۶۱۷۵۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عزادار امام حسین باید جهانی فکر کند

عزادار امام حسین باید جهانی فکر کند
اصفهان –حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه عزادار امام حسین(ع) باید جهانی فکر کند، گفت: عزادار امام حسین(ع) نباید خودش را به محله و شهر و کشور خودش محدود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی صبح روز عاشورای حسینی درمراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: درسی که از زیارت عاشورا می‌توان گرفت این است که عزادار امام حسین(ع) باید جهانی فکر کند.

وی افزود: عزادار امام حسین(ع) نباید خودش را به محله و شهر و کشور خود محدود کند، بلکه عزادار امام حسین(ع) باید جهانی فکر کند و منتظر باشد تا مصلح کل تشریف بیاورد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خداوند یک ماموریتی را بر عهده پیامبراکرم(ص) قرار داده است، گفت: پیامبراکرم(ص) موظف است عبودیت را تبیین کند تا همه عبد خداوند باشند.

وی ادامه داد: این اتفاق در ۲۳ سال نبوت محقق نشد، اما وظیفه پیامبرعظیم الشان است، این وظیفه را بعد از پیامبر ائمه اطهار(ع) به اندازه‌ای که مردم با آنها همراهی کردند انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آن وظیفه‌ای که برعهده پیامبراکرم (ص) گذاشته شد، امیرمومنان(ع) ادامه داد و در ادامه اهل بیت (ع) تا به امروز که امام عصر (عج) و در زمان امام زمان (عج) خدا بندگی می‌شود بدون اینکه شرکی به خدا شود.

وی با بیان اینکه در زمان امام زمان (عج) خداوند بندگی می‌شود بدون اینکه مشرکی وجود داشته باشد، افزود: وظیفه ما قرائت کنندگان زیارت عاشورا این است که نگاه ما همیشه به آن جامعه جهانی باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: زیارت عاشورا خوان‌های منتظر ظهور امام زمان (عج) باید جهانی فکر کنند، چرا که در مقابل این فکر شیطان است که قسم خورده همه را فریب دهد تا حتی یک نفر عبد خدا نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: جنگ در این دنیا جنگ بین پیامبراکرم (ص) با شیطان است، پیامبراکرم (ص) به دنبال این است تا همه را عبد خدا کند، اما شیطان به دنبال این است تا همه را از عبودیت خدا دورکند.

وی با بیان اینکه مآوریت معاویه دفن نام پیامبر و اسلام بود، اما امام حسین (ع) قهرمان میدان مبارزه عبودیت را احیاء و زنده کرد یادآور شد: در دوره رژیم ستم شاهی خاندان پهلوی به دنبال محو اسلام بودند، اما با قیام امام خمینی (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی اسلام در ایران باردیگر احیاء شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در زمان پادشاهی پهلوی نماد‌های اسلام، چادر، روسری، مغنعه و عمامه و روضه امام حسین (ع) ممنوع شده بود و مردم ومخفیانه برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کردند.

به گفته وی امروز نیز ملت مسلمان ایران با تبعیت از رهبری می‌خواهد انقلاب اسلامی را تحویل صاحب اصلی امام زمان (عج) بدهد، چرا که ملت ایران ملت برگزیده است و خداوند به این ملت نظر کرده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات