۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۶۱۷۸۱
امام جمعه موقت کاشان:

غیرت دینی یکی از نشانه‌های حیات نبوی است

غیرت دینی یکی از نشانه‌های حیات نبوی است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از خصوصیات حیات نبوی این است که انسان علاوه بر اینکه خودش در مسیر صحیح و دین حرکت کند، غیرت دینی هم داشته باشد و اگر با خلافی روبرو شد نسبت به آن بی تفاوت نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز درمراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، به برخی ویژگی حیات نبوی اشاره کرد و گفت: حیات نبوی در وجود همه انبیای الهی و اهل بیت(ع) موج می‌زند.

وی محبت و دلبستگی انسان به دنیا را طبیعی دانست و با اشاره به اینکه محور همه دلبستگی‌های دنیوی علاقه است و اشکالی ندارد، افزود: مسلمان واقعی درکنار محبت و دلبستگی‌های دنیا باید به خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) نیز محبت داشته باشد و محبت به خدا و رسول از مابقی محبت‌ها قوی‌تر باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مراقب باشید محبت و دلبستگی و علاقه به موضوعات دنیایی سبب نشود محبت به خدا و رسول خدا تحت الشعاء قرار داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آنچه که توانست حادثه و حماسه عاشورا را رقم برند محبت به خانواده است و امام حسین(ع) نیز خانواده خود را دوست داشت و آنچه حضرت زینب(س) را به دنبال برادر خودش کشاند عشق علاقه خواهر به برادر بود.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نیز به والدین و همسر و فرزندان خود علاقه داشتند، اما برای دفاع اسلام و مبارزه با دشمن از محبت و علاقه به خانواده خود گذشتند و راهی جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل شدند و در راه اسلام به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از ویژگی‌های کسانی که می‌خواهند حیات نبوی و اهل بیتی داشته باشند این است که محبت به خدا و رسول خدا داشته باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان اگر بخواهد حیات نبوی و اهل بیتی داشته باشد و با امام حسین و شهدای کربلا محشور شود علاوه بر تکلیف پذیری و ارزش گذاری برای دستورات و انجام وظیفه و دینداری، باید دین بانی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: برای داشتن حیات نبوی و اهل بیتی علاوه بر اینکه باید دین را پاسداری کرد از دین نیز حمایت کند و به این اکتفا نکند که فقط خودش متدین باشد باید تلاش کند تا دیگران نیز به دین پایبند کند و غیرت دینی داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: فلسفه قیام امام حسین این بود که دین پیامبر را که در حال نابودی بود قیام کرد و در این راه دین خون خودرا داد تا دین را احیاء کند.

به گفته وی یکی از خصوصیات حیات نبوی این است که انسان علاوه بر اینکه خودش در مسیر صحیح و دین حرکت کند، غیرت دینی هم داشته باشد و اگر با خلافی روبرو شد نسبت به آن بی تفاوت نباشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین یاری کردن دین را یکی دیگر از ویژگی‌های حیات نبوی و اهل بیتی دانست و اظهار داشت: کسانی که حیات نبوی و اهل بیتی دارند هرگاه دین نیاز به یاری داشت آماده یاری رسانیدن به دین هستند و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات