۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۶۱۸۲۷
پزشکیان در تماس تلفنی با امیر قطر:

مسیر ارتقای سطح روابط با قطر را با جدیت دنبال خواهم کرد

مسیر ارتقای سطح روابط با قطر را با جدیت دنبال خواهم کرد
رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر با اشاره به همکاری‌های بین ایران و قطر و منافع متقابل فراوانی که برای ۲ طرف دارد از عزم خود جهت تقویت این روابط سخن گفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک به دکتر پزشکیان و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: روابط ایران و قطر تاریخی، مستحکم و همواره روبه‌جلو بوده و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم مسیر رو به پیشرفت همکاری‌های فی‌مابین را تداوم و تسریع بخشیم.

امیر قطر با استقبال از دیدگاه‌های رئیس‌جمهور منتخب افزود: دیدگاه‌های منتشره جنابعالی حامل پیام محبت و صلح برای تمام کشورهای منطقه است و امیدوارم با تعمیق همکاری‌ها با یکدیگر گام‌های مؤثری در مسیر حل مسائل منطقه و جهان به‌خصوص کمک به مردم مظلوم فلسطین برداریم.

مسعود پزشکیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی امیر قطر، بر عزم دولت خود برای توسعه روابط با این کشور تأکید و افزود: همکاری‌های بین ایران و قطر منافع متقابل فراوانی برای دو طرف دارد و با جدیت مسیر ارتقای سطح این روابط را دنبال خواهم کرد.

رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و مواضع نزدیک دو کشور افزود: هر دو معتقدیم که مذاکره و مسئولیت‌پذیری تنها روش موفق برای گسترش همکاری‌ها در راستای تقویت ثبات و پیشرفت منطقه‌ای است.

پزشکیان همچنین از مواضع خردمندانه و اصولی دولت قطر در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین قدردانی نمود.

ارسال نظرات