۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۶۱۸۹۷
استاد حوزه علمیه:

دشمن تلاش می‌کند حجاب و حیا را از بانوان مسلمان بگیرد

دشمن تلاش می‌کند حجاب و حیا را از بانوان مسلمان بگیرد
اصفهان – حجت الاسلام سیدی با اینکه لباس به انسان ارزش می‌دهد، افزود: لباس و حجاب به بانوان ارزش می‌دهد و حجاب برای بانوان مهم است و چون مهم است دشمن تلاش می‌کند تا حجاب و حیا را از بانوان مسلمان ایرانی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد سیدی جمعه شب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) که در آستان مقدس امامزاده هادی فین بزرگ کاشان برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید بهترین انسان‌ها کسانی هستند که از دو سرمایه ایمان و عمل صالح بهره‌مند باشد.

وی به لزوم دقت برای انتخاب دوست و رفیق تأکید کرد و افزود: دست خود را در دست هرکسی قرار ندهید و برای انتخاب دوست و رفیق باید خیلی مراقب بود و با هرکسی دست دوستی نداد، چرا که برخی رفت و آمد‌های خانوادگی سبب متزلزل شدن کانون خانواده می‌شود.

استاد حوزه علمیه به برخی دلائل متزلزل شدن بنیان خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین دلیل متزلزل شدن بنیان خانواده فراموش کردن خدا وعدم تفکر و انتخاب صحیح راه زندگی است.

حجت الاسلام سیدی گفت: خداوند می‌فرماید، هربنده‌ای که مطیع من باشد او را به غیر واگذار نمی‌کنم و خودم حامی او هستم، اما اگر بنده من معصیت کند او را به حال خودش واگذار می‌کنم.

وی به لزوم داشتن حجاب در جامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه حجاب از دستورات اسلام است و دستاورد آن متوجه خود انسان‌های محجبه است، اظهار داشت: شهید مطهری می‌فرماید اگر برهنگی نشانه تمدن است، حیوانات از انسان متمدن‌تر هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لباس به انسان ارزش می‌دهد افزود: لباس و حجاب به بانوان ارزش می‌دهد و حجاب برای بانوان مهم است و، چون مهم است دشمن تلاش می‌کند تا حجاب و حیا را از بانوان مسلمان ایرانی بگیرد.

حجت الاسلام سیدی با اشاره به اینکه امیرمومنان(ع) می‌فرماید، بهشت به بهای عمل صالح می‌دهند، گفت: همه مردم آرزوی داشتن بهشت را دارند، اما بهشت را به بهای آرزو نمی‌دهند و بهشت را بهای عمل صالح می‌دهند.

وی افزود: تمام تلاش و هم و غم امام حسین(ع) برای این بود که ما راه خود را پیدا کنیم، از این رو پیامبراکرم(ص) می‌فرماید همه عزت ما در این است که در طول عمر خود خدا را بندگی کنیم و تنها راه عزت انسان نیز در گرو بندگی خدا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات