۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۶۱۸۹۹
امام جمعه موقت کاشان:

خدمت به مردم از ابزار ایمان است

خدمت به مردم از ابزار ایمان است
اصفهان - امام جمعه موقت کاشان یکی از دستاورد‌های خدمت به مردم را تقرب الی الله دانست و گفت: خدمت به مردم یکی از ابزار ایمان و سیره صادقین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه در قرآن تأکید زیادی به خدمت به مردم شده است، گفت: اهل بیت(ع) هم در عمل و هم در گفتار به مردم و محرومان کمک می‌کردند.

وی افزود: اگر توان انجام شکر نعمت‌های خدا را نداریم حداقل به خلق خدا خدمت کنیم که خدمت خالصانه بدون اهداف و منافع شخصی به خلق خدا همان خدمت به خدا است.

امام جمعه موقت کاشان خدمت بدون منت به مردم را یکی از ابزار‌های ایمان دانست و با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) خدمت بدون منت به مردم است، گفت: مومن واقعی کسی است که واسطه اتصال بین خدا و مردم باشد.

وی به لزوم اختصاص بخشی از درآمد افراد برای کمک به محرومین و نیازمندان تأکید کرد و اظهار داشت: کمک به محرومین و نیازمندان جامعه تنها کمک مالی نیست بلکه رفع گرفتاری‌ها و مشکلات آنها نیز خدمت به مردم است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: هریک از ما در زندگی خود حتی با ایجاد اشتغال و تأمین مخارج چندین خانواده می‌توان یک یک حساب جداگانه برای کمک به مردم باز کرد.

وی به برخی از دستاورد‌های خدمت به محرومین و نیازمندان اشاره کرد و با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) خدمت و کمک به مردم است، افزود: محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند کسی است که با کمک خود سبب خوشحالی مردم باشد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین یکی از دستاورد‌های خدمت به مردم تقرب الی الله دانست و ابراز داشت: خدمت به مردم یکی از ابزار ایمان و سیره صادقین است.

وی در ادامه دفع بلایا و تجسم اعمال انسان در قبر و قیامت را از دیگر دستاورد‌های خدمت به مردم دانست و گفت: همزمان با خدمت به مردم خداوند بلافاصله چندین برابر آن را جبران می‌کند و سبب می‌شود تا بلایا از انسان دور شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات