۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۶۱۸۷۰
امام جمعه موقت کاشان:

ولایت فقیه پایه و اساس نهضت توحیدی امام خمینی است

ولایت فقیه پایه و اساس نهضت توحیدی امام خمینی است
اصفهان - امام جمعه موقت کاشان گفت: ولایت فقیه پایه و اساس نهضت توحیدی امام خمینی(ره) که اگر ولایت فقیه از نهضت امام خمینی (ره) گرفته شود اثری از انقلاب اسلامی باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: دین ضمن پاسخگویی به همه سؤالات، برای انجام کار‌ها و عمل به دستورات اسلام راه و روش آن را آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به این فرمایش امیرمومنان(ع) که صداقت و یقین ملاک دین است، افزود: هوای نفس سبب نابودی دین است و به هر میزان فرمانبرهوای نفس باشیم بیشتر سقوط خواهیم کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین با بیان اینکه خداوند به انسان غضب و شهوت و مرکب داده است تا آن را کنترل و از آن استفاده کند، گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، هوای نفس مانند مرکب چموشی است که باید آن را کنترل و رام کرد تا از آن استفاده شود.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه به برخی از دستاورد‌های دین اشاره کرد و با بیان اینکه دین به انسان بینش می‌دهد و تفکرات و گرایشات فکر انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد، اظهار داشت: برخی دستورات دین حکم ستون دین را دارد و اگر این ستون نباشد چیزی از دین باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، برای هرچیزی یک اساس و پایه‌ای است و پایه و اساس اسلام محبت اهل بیت(ع) است که اگر محبت اهل بیت(ع) از اسلام گرفته شود اثری از اسلام باقی نخواهد ماند.

به گفته وی برای اینکه انسان گمراه نشود خداوند دست او را در دست اهل بیت(ع) قرار داده، چون اصل و بنای اسلام بر اساس محبت به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: ولایت فقیه نیز پایه و اساس نهضت توحیدی امام خمینی(ره) که اگر ولایت فقیه از نهضت امام خمینی (ره) گرفته شود اثری از انقلاب اسلامی باقی نخواهد ماند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات