۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۶۱۹۳۵

قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد

قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز پس از جلسه با انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان ایرلاین‌ها، قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: با محسابات هزینه‌های مسیر رفت و برگشت و هزینه‌ها در کشور عراق، ‌بلیت پروازهای اربعین از مبدا تهران برای مسیر رفت و برگشت ۱۰ میلیون تومان و از مبدا مشهد مقدس ۱۲ میلیون تومان (رفت و برگشت)‌ تعیین و تصویب شد.به گفته وی بازۀ زمانی برای سفر هوایی اربعین از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور است و فقط در این بازه زمانی نرخ‌های مذکور اعمال می‌شود.

وی که با صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به اینکه برای خرید بلیت پروازهای اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح ضروری است، ادامه داد: در ایام سفرهای هوایی اربعین، پرواز گروهی و چارتری و فروش بلیت در‌ سامانه‌ای غیر از سامانه فروش شرکت‌های هواپیمایی نخواهیم داشت.

محمدی‌بخش با بیان اینکه پروازهای خارجی مشمول نرخ‌گذاری نیست، بیان کرد: با این حال در راستای تسهیل تردد زوار اباعبدالله، چند سالی است که با برنامه‌ریزی ‌دقیق، پروازهای اربعین با نرخ‌گذاری مشخص انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ماه قبل جلسه هماهنگی پرواز‌های اربعین را برگزار کردیم،گفت: جلسات متعدد در این‌باره ادامه یافت، زیرساخت‌ در ایران و عراق بررسی شد و مشکلات احصا و رفع شد تا با برنا‌مه‌ریزی دقیق‌تر به استقبال جابه‌جایی زوار اربعین برویم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با حضور مدیران ارشد صنعت حمل و نقل هوایی‌، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و دستگاه‌های امنیتی فعال در حوزه سفرهای اربعین، امروز جلسه‌ای رد سازمان هواپیمایی در این‌باره برگزار ‌و مقرر شد همه شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و زیرساخت‌ها‌ در ایران و عراق برای خدمات‌دهی مناسب به زوار با پیگیری همه اعضا آماده باشد.

ارسال نظرات