۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۶۲۱۰۸
آیت الله علم الهدی:

روحانیون و طلاب باید دائما برای خود تعیین تکلیف کنند

روحانیون و طلاب باید دائما برای خود تعیین تکلیف کنند
آیت الله علم الهدی با ابراز نگرانی نسبت به برخی روحانیون که هر اتفاقی در کشور می‌افتد آنها هم در جریانات غرق می‌شوند، تصریح کرد: ما باید روزانه به ادوات مبارزه روز مجهز شویم و با جریانات فکری و اعتقادی مقابله کنیم نه اینکه به دلیل سختی کار به سمت سازش با جریانات زاویه دار برویم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دومین روز از طرح جهادگران تبیین ویژه اساتید و نخبگان بسیجی حوزه به همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و با حضور اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم به همراه خانواده در مجتمع فرهنگی امامت مشهد برگزار شد.

آیت الله علم الهدی در این سخنرانی گفت: اگر بخواهیم جریان طلاب و اساتید بسیجی را در حوزه علمیه، در مانیفست تیترواری خلاصه کنیم، مصداق این آیه شریفه است: الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ (ال عمران 137)

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در توضیح آیه فوق افزود: بعد از جنگ احد خبر آمد که کفار در حال آماده سازی و تجهیز نیروهای خود در حمراءالاسد هستند که پیامبر (ص) با جمعیتی از نیروهای بشدت مجروح خود که بعضی اعضاء بدن را داده بودند در میدان نبرد، به سمت حمراءالاسد حرکت کردند، این جمعیت همراه، به شهادت خود در این تعقیب یقین داشتند اما در تداوم جنگ، تکلیف را از گردن خود بر نداشتند و تا مرز شهادت این راه را ادامه دادند که البته خواست خدا به گونه ای دیگر رقم خورد و کفار فرار کردند و جنگ بدون درگیری تمام شد.

وی در ادامه افزود: این جریان «تامرز شهادت» شروع جریانی برای تشکیل «بسیج اساتید و طلاب» شد.

روحانیون و طلاب باید دائما برای خود تعیین تکلیف کنند

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه شرایط امروز ما دقیقا با جنگ احد برابری می کند، گفت: در وضعیت داخلی و بین الملل امروز جهان آیا ما هم مثل یاران پیامبر (ص) هستیم که فزادهم ایمانا باشیم؟ و بگوییم حسبنا الله و نعم الوکیل؟ یا از دسته کسانی هستیم که در صدد عقب نشینی هستیم و بیشتر با جریانهای زاویه دار با ولایت فقیه همراه می شویم و سازش را پیش می گیریم؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه گفت: ما اساتید و طلاب بسیجی باید روزانه به ادوات مبارزه روز مجهز شویم و با جریانات فکری و اعتقادی مقابله کنیم نه اینکه به دلیل سختی کار مبارزه، به سمت سازش با جریانات زاویه دار برویم. طلبه و روحانی باید به فکر نوکری و خدمت به امام زمان باشد نه چیز دیگر. 

آیت الله علم الهدی با ابراز نگرانی نسبت به برخی روحانیون که هر اتفاق و فراز و نشیبی در کشور می افتد آنها هم در جریانات غرق می شوند گفت: روحانیون و طلاب باید دائما برای خود تعیین تکلیف کنند و به محیط پیرامونی و تأثیرگذاری خود فکر کنند، وظیفه طلبه این است که با هر جریان فکری و اعتقادی مبارزه کند نه اینکه خودش را به جریانات حکومتی نزدیک کند و همراه آنان شود و همه مخلوقات را از خود راضی کند.

وی در پایان گفت: طلبه غیر از نوکری و خدمت به چیز دیگری نباید فکر کند، اگر چنین شد خدا همه منافع دنیوی را برای او مهیا می کند به همین دلیل نیاز به هیچ کسی ندارد و فقط باید به فکر لبخند رضایت حضرت ولی عصر(عج) باشد.

ارسال نظرات