۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۶۲۱۳۷
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کاشان:

موکب‌های کاشان در کربلای معلی از فعال ترین موکب‌های اصفهان هستند

موکب‌های کاشان در کربلای معلی از فعال ترین موکب‌های اصفهان هستند
اصفهان – سردار کاظمی با اشاره به فعالیت ۵۰ موکب از استان اصفهان در کربلای معلی گفت: از این تعداد ۱۶ موکب متعلق به شهرستان کاشان است که از فعال ترین موکب‌ها به لحاظ کیفیت و خدمات دهی به زائران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار رضا کاظمی صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی کاشان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: حدود ۵۰ موکب استان اصفهان اربعین امسال کار اسکان، پذیرایی و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در عراق را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه از ۵۰ موکب استان اصفهان ۱۶ موکب متعلق به شهرستان کاشان است، افزود: فعال‌ترین موکب‌ها به لحاط کیفیت و خدمات دهی موکب‌های شهرستان کاشان و آران و بیدگل در کربلای معلی هستند.

به گفته وی هر یک از موکب‌های شهرستان کاشان حداقل ۶۰۰ روزکاری برنامه دارند و هر یک از موکب‌های شهرستان کاشان حداقل ۶۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی و خیرین هزینه می‌کنند.

سردار کاظمی ادامه داد: برخی از مواکب شهرستان کاشان ۲۵ تا ۳۰ دستگا کامیون تریلر برای حمل امکانات اعم از خوراکی و غذایی و بهداشتی دارند که نیازمند تسهیل در عبور و مرور در مرز ایران با عراق دارند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کاشان با اشاره به فعالیت برخ از مواکب شهرستان کاشان در زمینه بهداشت و درمان برای زائران اربعین حسینی گفت: این مواکب با استفاده از ۱۵۰ پزشک به زائران اربعین حسینی خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مواکب شهرستان کاشان در رابعین حسینی در زمینه اسکان زائران، پذیرایی سه وعده غذا، ارائه برنامه‌های فرهنگی، پخت نان فعال هستند، افزود: علاوه بر اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی در مواکب شهرستان کاشان از امکاناتی همچون سرویس‌ها بهداشتی، حمام، آبسرد کن، یخ ساز، کولر، داروخانه، پزشک، خیاطی، شارژ تلفن همراه، لباسشویی، محصولات فرهنگی، مداحی و سخنرانی بهره‌مند هستند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کاشان همچنین یکی از مشکلات و چالش‌های پیش روی موکاب را تهیه آرد و برنج دانست و اظهار داشت: هزینه‌های موکب‌ها توسط کمک‌های مردمی و خیرین تامین می‌شود، اما برای تهیه آرد و برنج مسؤولان استان اصفهان برای تخصیص سهمیه باید همکاری داشته باشند.

سردار کاظمی همچنین از استقرار یک موکب از شهرستان کاشان در مرز ایران و پاکستان خبرداد و افزود: موکب رضوان نژاد تنها موکب ایرانی از کاشان است که در مرز ایران و پاکستان از زائران اربعین حسینی پاکستان هنگام رفت و برگشت زائران به مدت یک و ماه و نیم با غذا‌های پاکستانی پذیرایی می‌کند.

به گفته وی هزاران زائر اربعین حسینی از پاکستان وارد مرز ایران می‌شوند که تنها با این یک موکب شهرستان کاشان اسکان و پذیرایی می‌شوند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات