۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۶۲۱۴۳

بدرقه سعید راد در گرم‌ترین روز؛ هنرمندی که روحش ایران و جانش سینما بود

بدرقه سعید راد در گرم‌ترین روز؛ هنرمندی که روحش ایران و جانش سینما بود
آیین بدرقه پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت و فقید سینمای ایران از ساختمان شماره ۲ خانه سینما با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خبر بیماری و بستری شدن سعید راد برای آن‌هایی که او را دیده بودند غیرقابل درک بود، نمی‌شد ابهتش را دیده باشی و بپذیری که در بستر افتاده باشد؛ چه برسد به اینکه ...

یکم مردادماه، دو روز قبل این «چه برسد» اتفاق افتاد، خبر تلخ خاموش شدن صدای خاص سعید راد منتشر شد، خبری که میگفت دیگر بازیگر دادشاه، صادق کرده، تیمسار فلاحی و چندین نقش ماندگار میان ما نیست تا دیگر عجالتا کسی ارتش نباشد!

سعید راد یکی از قدر ندیده‌های سینمای ایران بود، و حالا هنرمندان مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما جمع شده‌اند تا او را بدرقه کنند.

بدرقه به سبک هنرمندان

اینجا در حیاط ساختمانی در خیابان وصال خاطرات غم‌انگیز بسیاری ثبت شده‌اند و حالا سعید راد.

هنرمندان بسیاری به مراسم بدرقه سعید راد آمده‌اند، حتی درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم میان جمعیت حاضر است اما مثل همیشه حضور مردم پررنگ‌تر از باقی اقشار است. بعد از چند دقیقه مراسم با قرائت آیاتی از قرآن شروع شد.

سپس سعید راد به جمع ملحق شد، همزمان مجری خاطره‌ای از اولین حضور سعید راد در خانه سینما می‌گفت. امروز ستاره‌ای را از دست دادیم. سپس علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما روی سن رفت تا به عنوان اولین نفر صحیت کند.

وی در ابتدا با یادی از سعید راد گفت: من از طرف خودم و همه صنوف سینمایی ایران به خانواده راد تسلیت عرض می‌کنم. امروز سینمای ایران ستاره‌ای را از دست داده اما سعید راد تا همیشه ستاره سینمای ایران باقی خواهد ماند.

وی افزود: به دلیل گرمای هوا باقی صحبت‌هایمان را در مراسم یادبود خواهیم گفت.

عاشق وطن و در کار جدی بود

سپس محمد مهدی عسگرپور روی سن رفت و گفت: سعید راد فردی عاشق وطن و هم‌وطنانش بود که در کارش جدیت داشت، این موارد فردی را می‌سازد که دست نیافتنی است.

وی ادامه داد: به آرزوها پیوسته که روزی در مراسم بدرقه بگوییم به هنرمندی جفا نشده و کارش را کرده و حالا از میان ما رفته است، متاسفانه سختی و محدودیت با هنرمندان عجین شده است.

متاسفم که چهره‌های جوان کمتر در مراسم حضور دارند

سپس پژمان بازغی روی سن رفت و گفت: اولین فیلمی که ایشان بعد از ۱۸ سال دوری بازی کردند اثری بود که با ایشان همکاری داشتم

ستارگان سینما چراغ راه بازیگران نسل جدید ما هستند و متاسفم که از بازیگران نسل جدید کم‌تر کسی را در جمع می‌بینم.

سپس دختر و پسر مرحوم راد روی سن رفتند، پسر سعید راد گفت: پدر من عمرش را برای مردم ایران زندگی کرد.

سپس دختر سعید راد متنی را برای حضار قرائت کرد.

وی در خلال این متن نسبت به قضاوت‌هایی که در رابطه با روزهای پایانی سعید راد وجود داشت انتقاد کرد.

با اعلام سام راد فرزند مرحوم راد پیکر وی در کنار آرامگاه مرحوم فردین آرام می‌گیرد.

ارسال نظرات