۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۶۲۲۱۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز جمعه و اربعین حسینی در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرین هستند

نماز جمعه و اربعین حسینی در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرین هستند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه نماز جمعه واربعین حسینی در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرین هستند، گفت: ما امروز موظف به ایجاد تمدن اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، گفت: نماز جمعه مصداق تعظیم شعائر است. 

وی با اشاره به اینکه کسی که شعائر دین را تعظیم کند دارای تقوای قلب است، افزود: همانگونه که حفظ چشم و گوش و زبان در مقابل گناه، تقوای اعضای بدن انسان است، نماز جمعه نیز برای متقی شدن روح و تقوای قلب است چرا که نماز جمعه خود مصداق تعظیم شعائر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خداوند نماز جمعه را برای تقویت ایمان و تقوای قلب انسان قرار داده است، گفت: امام جمعه همه هفته مکرر تأکید دارد به آنچه که می‌دانید عمل کنید و مانند علمای یهود عالم بی عمل نباشید.

به گفته وی خطیب جمعه تهدید و خطر نفاق را همه هفته مرتب در خطبه‌های نماز جمعه به مردم گوشزد می‌کند تا مراقب خطر منافقین باشند.

وی ادامه داد: برخی خود اصلاحاتی می‌دانند در حالیکه خداوند در قرآن می‌فرماید، برخی مدعی اصلاحات هستند، اما در عمل در حال فساد هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، اگر به دنبال اصلاح هستید، فساد و تبعیض و فقر را اصلاح کنید، افزود: اصلاح طلب واقعی کسی است فساد و تبعیض و فقر را اصلاح کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حرام کردن حلال و حلال کردن حرام را اقدامات یزید دانست و اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حرام کردن حلال و حلال کردن حرام، اصلاحات آمریکایی است.

وی با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب از نماز جمعه مبنی بر اینکه نماز جمعه و امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است، گفت: نماز جمعه مردم و جامعه را از بسیاری خطرات مصون نگه می‌دارد.

نماینده استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی باید محکم و استوار بماند تا به سراسر جهان صادر شود، افزود: هم نماز جمعه و هم اربعین حسینی در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرین هستند و ما امروز موظف به ایجاد تمدن اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر جدی گرفتن اربعین حسینی تأکید کرد و اظهار داشت: مردم جهان از طریق اربعین حسینی با امام حسین(ع) آشنا می‌شوند و حضور بیست میلیونی از سراسر جهان در پیاده روی اربعین حسینی نشانه جهانی شدن اربعین حسینی است.

وی ادامه داد: نماز جمعه طی ۴۶ سال گذشته پیمان نصرت را به مردم گوشزد کرده که ما در برابر دین خدا وظیفه داریم و باید به آن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم انتخاب قوی ترین فرد به عنوان معاون فرهنگی ستاد نماز در ستاد نماز جمعه گفت: تبدیل محتوای خطبه‌های نماز جمعه را به کلیپ‌های سه دقیقه‌ای برای جوانانی که فرصت حضور در نماز جمعه را ندارند در جذب نوجوانان و جوانان به نماز جمعه موثر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین استفاده از تیتر‌های جذاب در خبر‌های نماز جمعه از سوی خبرنگاران برای نسل جوان را یکی از راهکار‌های فراگیر کردن نماز جمعه و جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مصلی‌های نماز جمعه و نماز جمعه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: نماز جمعه مصداق تعظیم شعائر است و خداوند شعائر را قرار داده تا آنها را برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی تقویت شناسایی کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات