۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۶۲۳۴۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دعا، قضا و قدر الهی را تغییر می ‏دهد

دعا، قضا و قدر الهی را تغییر می ‏دهد
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه دعا، قضا و قدر حتمی الهی را تغییر می‏ دهد، گفت: برای تغییر قضا و قدر حتمی الهی به هریک از چهارده معصوم و فرزندان آنها و حتی شهدا البته با کسب اجازه از امام زمان(عج) متوسل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در مراسم عزاداری هیات خیابانی امام حسن مجتبی(ع) طاهر آباد، گفت: دعای پدرو مادر برای فرزندان مانند دعای امام و پیامبر مستجاب است.

وی به تاثیرات دعا و توسل اشاره کرد و افزود: در زیاتنامه امام رضا(ع) می‌خوانیم قضا و قدر حتمی الهی با یک دعای کوچک رفع می‌شود که این از تأثیر دعا است.

به گفته وی اگر فرزندان در هر وضعیت غیر قابل قبولی هم که قرار داشته باشند، هم باید کار فرهنگی کرد و هم باید دعا کرد به ویژه مادران در سجده برای فرزندان خود دعا کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آیت الله بهجت می‌فرماید، پدران و مادران در سجده‌های خود برای عاقبت به خیری بچه‌ها از صمیم قلب برای فرزندان خود دعا کنند که خداوند دعای والدین را در حق فرزندان فوق العاده برایش ارزش قائل است.

به گفته وی دعا، قضا و قدر حتمی الهی را تغییر می‏دهد و برای تغییر قضا و قدر حتمی الهی می‌توان به هر یک از چهارده معصوم و فرزندان آنها و حتی شهدا با کسب اجازه از امام زمان (عج) متوسل شد.

وی همچنین صدقه را سبب رفع بلا و قضا و قدر الهی دانست و اظهار داشت: یک کار خیر کوچک همچون برخواستن از صندلی اتوبوس و جای خود را به دیگری دادن نیز می‌تواند یک قضا و قدر حتمی را رفع کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: صدقه تنها پول نیست، بلکه برداشتن یک مانع از سد راه دیگران نیز می‌تواند یک بلا و قضا و قدر حتمی را از انسان دور کند، از این رو حتی اگر همسایه خود را اذیت نکنید برای شما ثواب صدقه منظور می‌شود.

وی از دعا و توسل و صدقه بعنوان ذخائر شیعه نام برد و با بیان اینکه حضرت ابوالفضل العباس(ع) یکی از این ذخیره‌ها است، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) که دارای صفت باب الحوائج الی الله است، نزد خدا مقام بسیار بالایی دارد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات