۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۷۶۲۳۸۸
حدادعادل:

اگر رئیس‌جمهور خودش در مورد انتخاب کابینه تصمیم بگیرد، برای رأی اعتماد مشکلی نخواهد داشت

اگر رئیس‌جمهور خودش در مورد انتخاب کابینه تصمیم بگیرد، برای رأی اعتماد مشکلی نخواهد داشت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آقای پزشکیان خودش برای انتخاب کابینه تصمیم بگیرد، به نظر من در مجلس برای رأی اعتماد مشکلی نخواهد داشت اما اگر فهرستی جلوشان بگذارند که اینها را ببرید مجلس، این ممکن است دردسرساز شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: مقام معظم رهبری به رای اکثریت مردم اهمیت می‌دهند و احترام می‌گذارند. برای ایشان این رای تعیین کننده است. 

وی ادامه داد: تصورم این است که وقتی اکثریت ملت در انتخابات شرکت می‌کنند و به فردی رای می‌دهند و بعد معلوم می‌شود که انتخابات درست انجام شده است و در چهارچوب قانون انجام شده است. شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرده است. وزارت کشور وظیفه خود را درست انجام داده است رهبری این را برای خودشان نوعی حجت می‌بینند.

حدادعادل تصریح کرد: در تفکر رهبری اینطور نیست که رای اکثریت یک دستاورد غربی باشد و دموکراسی و مردم سالاری غربی را گرفته باشند و در کنار اسلامیت نظام گذاشته باشند اینطور نیست. در منظومه فکری و بینش مقام معظم رهبری  این رای مردم جایگاه دینی دارد.

وی گفت: توصیه رهبری به اینکه است از مدیران جهادی استفاده شود رهبری هم زمانی فرمودند در کشوری که این همه مشکلات وجود دارد در کشوری که به قول آمریکایی‌ها فلج کننده‌ترین تحریم تاریخ بر آن اعمال شده است با مدیران اتو کشیده که نمی‌شود مشکلات این مردم را حل کرد آن هم مردمی که خون داده‌اند و برای این انقلاب سختی کشیده اند.

حدادعادل بیان کرد:  کار جهادی یعنی اینکه مثلاً یک لوله آبی که در خوزستان باید کشیده شود که ۹ ماه می‌گویند طول می‌کشد بچه‌های سپاه بیایند ظرف دو ماه با کار سه نوبت در شبانه روز تمام کنند.

حداد عادل اظهار کرد: وقتی که تصفیه خانه آب شهرکرد مشکل پیدا می‌کند با چه سرعتی مشکل برطرف شد. این نوع کارها باید در همه جا انجام شود. کار جهادی به این معنا نیست که کار غیرقانونی انجام شود چون برخی فکر می‌کنند که کار جهادی کردن مستلزم این است که همه ضوابط و قوانین را زیر پا بگذارند.

حدادعادل بیان کرد:اگر آقای پزشکیانی که ما می‌شناختیم در مجلس که به سلامت اخلاقی و مالی و اعتقادی ایشان اعتقاد داشتیم با اینکه سلیقه سیاسی خاصی هم داشتند. اگر آقای پزشکیانی که در این ایام بعد از انتخابات دیده ایم خودشان تصمیم بگیرند به نظر من مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: اگر شخص آقای پزشکیان در نهایت تصمیم بگیرند که قاعدتاً خودشان نیز تصمیم می‌گیرند حرف من هم جسارت تلقی نشود ولی اگر خدایی نکرده اینطور باشد که یک فهرستی جلوی ایشان بگذارند و بگویند این افراد را به مجلس ببرید ممکن است که دردسرساز باشد.

ارسال نظرات