۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۶۲۷۰۴
رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی مطرح کرد؛

روش شناسی رهبر انقلاب اسلامی در زمینه پیاده روی اربعین

روش شناسی رهبر انقلاب اسلامی در زمینه پیاده روی اربعین
حجت الاسلام بابایی با اشاره به روش شناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه پیاده روی اربعین حسینی، گفت: تمامی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم و کتاب وحی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله بابایی رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی در نشست علمی اربعین از دیگاه رهبر معظم انقلاب که در پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به روش شناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: رهبر انقلاب در تحلیل پدیده ها، نگاه کلان و تمدنی دارند و اضلاع مختلفی را در تحلیل های خود مد نظر قرار می دهند.

وی افزود: ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف، ورود کتابخانه ای نبوده، بلکه عملکرد ایشان به عنوان زعیم و راهبری قابل اعتماد و بی نقص در مقیاس جهانی برای امت اسلامی و از واقعیت به کتاب و از کتاب به واقعیت است و اندیشه ایشان در عرصه های گوناگون و وسط معرکه ها تحقق پیدا می کند و این گونه نیست که رویکرد بیان های ایشان سیر در آرزوها باشد.

رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی بیان داشت: تمامی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم و کتاب وحی است ایشان قرآن کریم را به عنوان متن زندگی خود و بلکه بالاتر به عنوان نقشه حرکت تمدنی به کار بسته و از وجود آن بهره ها می برد.

وی با اشاره به این که معنای تمدن، جهانی شدن است، افزود: هر ادبیات و الگویی که جهانی شود، به مرزهای تمدن نزدیکتر شده است و نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئله اربعین با این نگاه است و ایشان تمدنی بودن را از جهانی بودن اربعین نتیجه می گیرند.

حجت الاسلام بابایی تاکید کرد: در تحلیل کلان پدیده هایی مثل اربعین در دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی باید ابتدا، بُعد انضمامی و تعهدی که رهبری معظم در وسط میدان و معرکه رخ می دهد را در نظر داشته باشیم و ببینیم که ایشان با چه نگاهی به میدان می نگرند.

وی افزود: باید به این توجه داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی قرآن کریم را چگونه خوانش کرده و تفسیر می فرمایند و چگونه به این کتاب استناد کرده و براساس این کتاب الهی استراتژی ها و سیاست ها را مشخص و تعیین می کنند.

رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلام به دنبال حل مسئله های خرد و پیش پا افتاده نیست؛ بلکه به دنبال افق گشایی های کلان است و لذا به همه مسائل، جهانی اندیشیده و در راستای تشکیل تمدنی گام بر می دارند.

ارسال نظرات