۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۶۲۷۸۰
باقری در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه اردن:

بدون هیچ تسامحی قانون و عدالت را در قبال رژیم اسرائیل اجرا می‌کنیم

بدون هیچ تسامحی قانون و عدالت را در قبال رژیم اسرائیل اجرا می‌کنیم
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه اردن گفت: رژیم اسرائیل خط قرمز مهمی را زیر پا گذاشت و بی تردید ایران قانون و عدالت را بدون هیچ تسامحی درباره این رژیم بدنام و جنایتکار اجرا خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه رایزنی‌های تلفنی اخیرش در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس با ایمن الصفدی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن درباره تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن هنیه تلفنی به گفت‌وگو پرداخت.

علی باقری در این تماس تلفتی ضمن تشکر از حضور نماینده دولت اردن در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران، گفت: رژیم صهیونیستی با تجاوز تروریستی در هدف قرار دادن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، ضمن نقض مقررات بين‌المللی، خط قرمز مهمی را زیر پا گذاشت و به همین جهت بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران قانون و عدالت را بدون هیچ تسامحی درباره این رژیم بدنام و جنایتکار اجرا خواهد کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: طی ۱۰ ماه گذشته صهیونیست‌ها غزه را به خاک و خون کشیده‌ و اکنون دایره جنایات خود را به بیروت و تهران و یمن گسترش داده‌اند و  اگر جلوی جنایتکاران تروریست گرفته نشود، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌طور جدی دچار مخاطره می‌کنند.

باقری همچنین با اشاره به پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، خواستار حمایت اردن از این پیشنهاد شد.

خواست اسرائیل افزایش تنش در منطقه

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

وزیر خارجه اردن جنایت رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران و نقض حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

وی همچنین افزایش تنش در منطقه را خواست رژیم صهیونیستی خواند و بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه تأکید کرد.

باقری در روزهای اخیر با وزرای خارجه روسیه، قطر، عمان، مصر، ترکیه، الجزایر و دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفت‌وگو کرد.

ارسال نظرات