۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۶۲۸۰
رییس جامعة المصطفی العالمیة مشهد:

شرکت در محافل قرآنی نمودی از حضور صحیح زنان در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی العالمیة مشهد، حضور بانوان در مسابقات قرآنی را نمودی از حضور صحیح زنان در جامعه دانست و گفت: قرآن زن را متوجه جایگاه خود کرده و به او کمک می کند تا با شناخت توانمندی هایش، در مسیر رشد و تعالی گام بردارد.
تبليغ بانوان


حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس جامعة المصطفی العالمیة واحد مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: امروزه مسأله حقوق و حضور زن در اجتماع از مسائل مطرح در دنیا است و متاسفانه دشمن می خواهد از این نقطه کور وارد شده و با فریب اذهان عمومی، خود را مدافع حقوق زن مطرح کند.

وی با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره مسابقات سرسری قرآن بانوان اظهار داشت: دستاوردی که آموزش قرآن و برپایی مسابقات قرآنی می تواند همراه داشته باشد این است که نمودی از حضور زن در اجتماع در مسیر صحیح را نشان می دهد.

رییس جامعة المصطفی مشهد ادامه داد: بانوان شرکت کننده در این گونه برنامه ها، به جای اینکه بخواهند به اشکال مختلف و با زیرپا گذاشتن موازین شرعی در جامعه حضور یابند، با حضور در محافل قرآنی، آشنایی خود با معارف، ارزش ها و فلسفه وجودی انسان را نشان می دهند.

حجت الاسلام مهدوی مهر با بیان اینکه انس با قرآن، نحوه حضور صحیح زنان در جامعه را به آنان آموزش می دهد تصریح کرد: قرآن زن را متوجه جایگاه خود کرده و به او کمک می کند تا با شناخت توانمندی هایش، در مسیر رشد و تعالی گام بردارد.

وی افزود: اگر راه و روش حضور مناسب زن در جامعه را با بهره گیری از مفاهیم قرآن به زنان نشان دهیم، از رفتن آن ها به مسیرهای نادرست جلوگیری خواهد شد.

رییس جامعة المصطفی مشهد ابراز داشت: از سوی دیگر وقتی گردهمایی زنان در این اجتماع عظیم از رسانه ملی و رسانه ها بازتاب پیدا می کند فضای جامعه زنان را تغییر می دهد چرا که به عنوان الگو در جامعه زنان مطرح شده و خواه ناخواه فکر و رفتار مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهند .

وی با بیان اینکه در مباحث قرآنی آن چنان که باید با قوت و هزینه های زمانی و مالی وارد نشده ایم، یادآور شد: وقتی زنان با معارف قرآن آشنا می شوند رفتار، گفتار و منش و مدل برخورد های آنان بر محور قرآن استوار می شود و به دنبال آن ارزش ها به جای ضدارزش ها بر جامعه حاکم خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: فراگیری این مسابقات هرچه گسترده تر باشد مطلوب تر است مخصوصا در خارج کشور با توجه به فضای انحرافی که در حوزه زنان ایجاد شده نیاز بیشتری به برپایی اینگونه برنامه ها احساس می شود که امیدوارم این امکان هرچه سریع تر این امکان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور بانوان ایرانی در مجامع بین المللی به نوعی الگودهی به همه زنان جهان است که شرکت کنندگان باید به این مهم توجه داشته و دغدغه شان این باشد که رفتارشان حتی الامکان مطابق معارف قرآنی و اسلامی باشد و این از توانمندی های علمی انان نیز مهمتر است.

حجت الاسلام مهدوی مهر با تأکید براینکه ضمن زمینه سازی برای حضور در مجامع بین المللی شرکت کنندگان باید از نظر معرفتی نیز کاملا توجیه باشند اظهارداشت: سطح مسابقات قرآنی بانوان برای شروع خیلی خوب است ولی هنوز به جایگاهی که باید نرسیده ایم و برای دسترسی به افتخارات بیشتر نباید به داشته ها قانع بود.

وی بیان داشت: رویکرد متولیان و دغدغه شرکت کنندگان در این مسابقات تنها حفظ یا قرائت الفاظ قرآن نباشد بلکه عملی سازی آن در زندگی را نیز بایستی مدنظر قرار دهند./930/ت302/ص

ارسال نظرات