۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۶۲۸۶۷
معاون فرهنگی‌تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تشریح کرد؛

گام سوم ثبت‌نام و ساماندهی مبلغات حوزه علمیه خواهران

گام سوم ثبت‌نام و ساماندهی مبلغات حوزه علمیه خواهران
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی گفت: معاونت فرهنگی‌تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در راستای وظایف خود مبتنی بر سیاست‌ها و ماموریت‌های ۵ساله موظف بر ساماندهی و رتبه‌بندی مبلغات در عرصه‌ها و موضوعات مختلف است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رجبی معاون فرهنگی‌تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در گفتگویی اظهار کرد: معاونت فرهنگی‌تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در راستای وظایف خود مبتنی بر سیاست‌ها و ماموریت‌های ۵ساله موظف بر ساماندهی و رتبه‌بندی مبلغات در عرصه‌ها و موضوعات مختلف است. 

وی افزود: پس از تدوین نظامات مرتبط با عرصه‌ها و موضوعات تبلیغی و بر اساس سند زیست بوم فرهنگی اداره کل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی که بر پایه تعامل مناسب و افزایش هماهنگی و هم‌افزایی با دیگر نهادهای حوزوی علاوه بر استفاده از ظرفیت این نهادها تسهیلی در ورود طلاب به عرصه تبلیغی ایجاد نماید. 

معاون فرهنگی‌تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تعاملات اولیه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان یکی از نهادهای مهم و اصلی در زیست بوم فرهنگی‌تبلیغی، بستر مناسبی جهت ساماندهی و حمایت از مبلغات مرتبط با حوزه‌های علمیه خواهران شناخته شد و پس از تفاهمات مربوط، اتصال نرم‌افزار جامع معاونت فرهنگی تبلیغی (نجم) و سامانه معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی (سمتا) فرایندی جهت تسهیل در تشکیل پرونده تبلیغی طلاب خواهر طراحی شد.

حجت‌الاسلام رجبی اضافه کرد: در این طرح ساماندهی و رتبه‌بندی مبلغات، پیشنهاد اساتید مصاحبه‌گر از سمت مدیریت استانی به اداره کل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی انجام می‌شود و پس و سپس استاد مصاحبه‌گر معرفی شده و پس از تایید اولیه در ستاد به دفتر تبلیغات اسلامی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام مصاحبه‌گران در سایت بلاغ و دریافت کد تبلیغی با پشتیبانی مرکز مدیریت و نیز شرکت در جلسه آشنایی با سوالات مصاحبه و آموزش کار با سامانه و ایجاد کارتابل مصاحبه در سامانه بلاغ برای استاد معرفی شده و معرفی رسمی مصاحبه‌کنندگان تایید شده به مدیریت استان از دیگر بخش‌های این طرح است.

این استاد حوزوی گفت: درخواست ایجاد و رویداد مصاحبه مبلغین از سمت استان به اداره کل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی‌تبلیغی، ایجاد رویداد استانی در سامانه نجم و فراخوان مبلغین جهت ثبت‌نام و دریافت لیست ثبت‌نام شدگان از سامانه نجم و ارسال مشخصات مبلغین واجد شرایط از دیگر مراحل این طرح است. 

حجت‌الاسلام رجبی افزود: از دیگر مراحل این طرح، ثبت‌نام اولیه مبلغین در سایت بلاغ، دریافت اطلاعات اولیه مبلغین از دفتر تبلیغات، تعیین زمان اولیه مصاحبه و ابلاغ به مبلغین، انجام مصاحبه توسط مصاحبه‌گران و تکمیل پرونده آنان است.

وی با بیان اینکه در گام اول و دوم این طرح با همکاری و هماهنگی معاونین فرهنگی در ۱۶ استان اجرا گردید، عنوان کرد: این طرح در مرحله پیش رو در ۱۰ استان انجام می‌پذیرد.

وی افزود: مبلغینی که در این رویداد ثبت‌نام می‌نمایند بعد از گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون شفاهی ورودی باید اقدام به تشکیل پرونده تبلیغی نمایند تا در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت این مبلغان استفاده شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: این فراخوان مختص مبلغات استان‌های  آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال بختیاری، هرمزگان و قزوین است و اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام نمایند.

ارسال نظرات