۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۶۲۸۷۹
با حضور سرپرست دانشگاه امام صادق و رئیس دانشگاه باقرالعلوم علیهما السلام صورت گرفت؛

پیشبرد علوم انسانی اسلامی محور تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه امام صادق و دانشگاه باقر العلوم

پیشبرد علوم انسانی اسلامی محور تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه امام صادق و دانشگاه باقر العلوم
در ابتدای این نشست دکتر افتخاری ضمن خوش آمدگویی به مسئولین دانشگاه باقرالعلوم، به وجوه شباهت بین دو دانشگاه از جمله، فعالیت در حوزه علوم انسانی-اسلامی اشاره نمود و آن را نکته‌ای حائز اهمیت در همکاری میان دو دانشگاه عنوان کرد

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به گزارش روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و تبلیغی میان دانشگاه امام صادق علیه السلام و دانشگاه باقر العلوم علیه‌السلام، طی نشستی با حضور مسئولین دو دانشگاه که در روز چهارشنبه ۳ مردادماه برگزار شد، توسط دکتر افتخاری؛ سرپرست دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی علوی؛ رئیس دانشگاه باقر العلوم علیه‌السلام به امضاء رسید.

در ابتدای این نشست دکتر افتخاری ضمن خوش آمدگویی به مسئولین دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام، به وجوه شباهت بین دو دانشگاه از جمله، فعالیت در حوزه علوم انسانی-اسلامی اشاره نمود و آن را نکته‌ای حائز اهمیت در همکاری میان دو دانشگاه عنوان کرد.

در ادامه این نشست، پس از بحث و تبادل نظر میان مسئولین دو دانشگاه درباره محورها و نحوه همکاری، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و تبلیغی در جهت پیشبرد حوزه علوم انسانی اسلامی و به منظور بهره مندی از ظرفیت های مشترک دو دانشگاه، دستیابی به اهداف مشترک و ارتقاء نظام آموزش عالی برای اعتلاء و تقویت نظام اسلامی، در حوزه‌های ذیل و برای مدت ۵ سال منعقد گردید.

۱-  همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین برنامه و محتوای آموزشی و سرفصل های درسی جدید دانشگاهی با توجه به نیاز های نظام اسلامی با محوریت علوم انسانی اسلامی و با رعایت قوانین وزارت علوم که منجر به تشکیل گرایش و رشته های جدید مبتنی بر الگوی ایرانی اسلامی در نظام دانشگاهی کشور شود.

۲- همکاری در گسترش و برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد دکترا در رشته ها و میان رشته های مرتبط با اهداف و ماموریتهای طرفین تفاهم نامه در چارچوب قوانین و مقررات آموزشی وزارت علوم با استفاده از ظرفیت های علمی دو دانشگاه که برنامه اجرایی هر دوره بدواً به تصویب کار گروه مشترک خواهد رسید.

۳- همکاری در زمینه برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مشترک از جمله فصلنامه علمی داخلی و بین المللی، کرسی های آزاداندیشی کرسی های نظریه پردازی کرسیهای نقد و نظر هیأتها و میزهای اندیشه ورز تخصصی و جلسات نخبگانی انجمن های علمی دوره های معرفتی و فرهنگی و……

۴-  همکاری در امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی مرتبط کتب و آثار مجلات و نشریات، مقالات، پایان نامه ها و رساله ها، نرم افزارها، طرح های پژوهشی، بانک های اطلاعاتی و کتابخانه دیجیتالی، ایجاد وبگاه های آموزشی مشترک در حوزه علوم انسانی اسلامی براساس ضوابط و مقررات طرفین.

۵-  همکاری و استفاده از ظرفیت و بستر فرصتهای مطالعاتی ناظر به مأموریتهای مشترک برای اساتید طرفین.

۶- فعالسازی و استفاده بیشینه از ظرفیت پسادکتری جهت تأمین نیازهای علمی و پرورش نیروی انسانی متخصص در حوزه های مأموریتی طرفین.

۷- تشکیل گروه آموزشی – پژوهشی مشترک در جهت تدارک اهداف علمی فوق که صلاحیتهای اجرای این تفاهم نامه را خواهد داشت. گروه در صورت تصویب میتواند کمیته های علمی تخصصی در ذیل خود به تناسب نیاز تشکیل دهد.

۸- تأسیس واحدهای پژوهشی مشترک و استفاده از ظرفیت اندیشکده های طرفین با رویکرد بسترسازی برای حمایت از ایده های خلاقانه، نوآورانه و فناورانه.

۹- طراحی نشان علمی صادقین علیهما السلام بصورت افتخاری در حوزه آموزش و پژوهش طرفین.

۱۰- همکاری در حوزه علوم اجتماعی با رویکرد اسلامی و حوزوی در راستای تعمیق علوم انسانی اسلامی در قالب های تبلیغی فرهنگی.

ارسال نظرات