۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۶۲۹۰۲
آیت الله حسینی خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

عدم انتقام موجب گستاخی جنایتکاران می شود

عدم انتقام موجب گستاخی جنایتکاران می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری خون شهید هنیه را باعث شکوفایی و رویش بیشتر جبهه مقاومت دانست و عدم انتقام گیری را موجب گستاخ شدن جنایتکاران عنوان کرد.

آیت الله حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، انتقام از جانی را از اصول مسلم فقه اسلامی دانست و بیان کرد: اگر مظلومی کشته شود ولی یا اولیاء دم حق انتقام دارند و در قرآن هم چنین آمده: «من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا».

وی افزود: انتقام اساسش بر حفظ حیات بشری است. «ولکم فی القصاص حیات یا اولو الباب» اگر یک جانی خون به ناحق بریزد و جامعه اسلامی انتقام خون ریخته شده را نگیرد، جانی در جنایتکاری اش جری و گستاخ می شود و به همین دلیل اسلام قصاص را حیات و زندگی می داند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصور اینکه با از میان رفتن رهبر یک مجموعه الهی مثل حماس آن مجموعه از بین می رود را اشتباه دانست و اظهار داشت: امیر المومنین(علیه السلام) در کلمات قصارشان می فرمایند: «بَقِيَّةُ السَّيْفِ أَبْقَى عَدَداً، وَ أَکْثَرُ وَلَداً.» یعنی رویش یادگاران و بازماندگان شهدا رو به افزایش خواهد بود و خون ریخته شده باعث استقامت و استحکام بیشتر جبهه حق خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این شهادت زمینه ساز انتقام خون به ناحق ریخته شده چندین هزار زن و کودک باشد.

ارسال نظرات