۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۷۶۲۹۵۷

لفاظی دوباره نتانیاهو در سایه ترس از انتقام ایران

لفاظی دوباره نتانیاهو در سایه ترس از انتقام ایران
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سایه ترس از انتقام ایران از این رژیم به خاطر ترور «اسماعیل هنیه» در تهران بار دیگر علیه مقاومت لفاظی کرد.

شبکه تلویزیونی العربی گزارش داد، نتانیاهو که از چهارشنبه گذشته و همزمان با ترور شهید هنیه به همراه سایر سران و شهرک نشینان صهیونیست در ترس و نگرانی از پاسخ ایران و محور مقاومت به سرمی برد، برای روی روحیه دادن به صهیونیست‌ها و سرپوش گذاشتن بر وضعیت نابسامان داخلی خود مدعی شد: ما ضربات سختی به هریک از نمایندگان ایران وارد می‌کنیم و آماده همه سناریو‌های دفاعی و هجومی هستیم.

او که درپی ترور شهید هنیه ناتوان از مقابله با حمله انتقامجویانه محور مقاومت است و بار دیگر به ارباب آمریکایی خود و انگلیس متوسل شده است، مدعی شد: به دشمنانمان تکرار می‌کنم که آنها در مقابل هر اقدام خصمانه علیه ما، هزینه گزافی خواهند پرداخت.

یک مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی پیش از این به روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفت: ایران و حزب الله می‌توانند اسرائیل را برای مدت طولانی در حالت آماده باش نگه دارند و افکار عمومی اسرائیلی‌ها را زیر فشار روانی و نگرانی قرار دهد.

شماری از تحلیلگران صهیونیست نیز در گفتگو با رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ناکارآمد بودن سیاست تروریستی تل آویو اذعان کرده و به اختلاف و دودستگی ایجاد شده میان سران صهیونیست به دنبال ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان اشاره کردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، توسط رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت رسید.

فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان نیز یک روز قبل از شهادت اسماعیل هنیه، در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه معاریو، مقامات رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ ایران و حزب الله پناهگاه‌ها را گشوده و در حال آماده باش کامل هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از لفاظی‌های امروز یکشنبه خود بار دیگر برای کارشکنی در دستیابی به آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران با مقاومت فلسطین گفت: تاکید می‌کنم که با از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح در جنوب نوارغزه خارج نخواهیم شد.

نتانیاهو بار دیگر توپ را به زمین جنبش حماس انداخت و این جنبش را به کارشکنی در دستیابی به توافق متهم کرد و با تفسیر نادرست از خواسته حماس برای بازگشت آوارگان فلسطینی از مناطق جنوبی و مرکزی نوار غزه به خانه‌های خود در شمال این منطقه گفت: حماس آماده پذیرش هرگونه سازوکاری برای (آنچه به ادعای نتانیاهو) عبور سلاح و عناصر مسلح به شمال نوار غزه (است)، نیست.

او در همین راستا برای فریب افکار عمومی صهیونیست‌ها و خانواده‌های اسیران صهیونیست مدعی شد: این حماس است که مانع دستیابی به توافقی برای بازگرداندن ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) از طریق مخالفت با کلیات است و نه ما.

نتانیاهو بار دیگر بر ادامه مسیر بی نتیجه بیش از ۹ ماهه خود در جنگ علیه نوار غزه تاکید کرد و گفت: ما به فشار نظامی به حماس و سران آن تا بازگرداندن همه ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) و تحقق اهداف جنگ ادامه خواهیم داد.

او در انتقاد از موج فشار‌ها به کابینه اش برای دستیابی به توافق آتش بس و تبادل اسیران افزود: هرکسی خواهان آزادی ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) است، باید به فشار بر حماس ادامه دهد و نه کابینه اسرائیل.

ارسال نظرات