۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۶۳۱۲۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بیان کرد؛

دغدغه ها و مشکلات خبرنگاران کاشان

دغدغه ها و مشکلات خبرنگاران کاشان
اصفهان- صباغی گفت: براساس استعداد‌هایی که شهرستان کاشان در حوزه رسانه و خبر دارد دارای ظرفیت‌های استانی است و انتظار می‌رود مسؤولان استانی نگاه ویژه‌ای به شهرستان کاشان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد مهدی صباغی سه شنبه شب به مناسبت روز خبرنگار در تجلیل از خبرنگاران با گرامیداست یاد و خاطره شهدای رسانه، گفت: در حال حاضر کاشان دارای ۱۸ پایگاه خبری فعال در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی تعداد نشریات مکتوب شهرستان کاشان را ۱۱ نشریه هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸ خبرنگار رسمی سراسری در شهرستان کاشان فعالیت دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به برخی از دغدغه‌های خبرنگاران شهرستان اشاره کرد و یکی از مهمترین دغده‌های دغدغه‌های اصحاب رسانه در کاشان را نداشتن خانه مطبوعات دانست و اظهار داشت: خانه مطبوعات در مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود و شهرستان‌ها نیز در صورت ثبت نام بیست نفر خبرنگاران در خانه مطبوعات استان می‌تواند شعبه‌ای از خانه مطبوعات را در شهرستان داشته باشند.

به گفته وی براساس استعداد‌هایی که شهرستان کاشان در حوزه رسانه و خبر دارد دارای ظرفیت‌های استانی است و انتظار می‌رود مسؤولان استانی نگاه ویژه‌ای به شهرستان کاشان داشته باشند.

صباغی همچنین کپی اخبار و استفاده از اخبار تولیدی خبرنگاران یکی دیگر از دغدغه‌های خبرنگاران شهرستان کاشان دانست و افزود: کپی اخبار خبرنگاران بیشتر در فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی و خارجی است.

وی یادآور شد: فعالیت وانتشار محتوا‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها مشمول قانون مطبوعات نیست، بر این اساس فعالیت خبری در این بستر‌ها در حیطه وظایف و مسؤولیت‌های مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی قرار ندارد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان همچنین دعوت برخی دستگاه از کانال‌های فضای مجازی برای نشست‌های خبری را یکی از چالش‌های شهرستان دانست و گفت: کانال‌های فضای مجازی که دارای پایگاه خبری دارای مجوز نیستند، قانونی نبوده و دستگاه‌ها و نهاد‌های برای نشست‌های خبری از خبرنگاران رسمی خبرگزاری‌ها و نشریات و پایگاه‌های خبری دارای مجوز شهرستان دعوت کنند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تجلیل ویژه چهار نفر از خبرنگاران پیشکسوت کاشان، از خبرنگاران و مدیران پایگاه‌های خبری کاشان و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کثیر الانتشار با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر و تجلیل شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات