۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۶۳۲۴۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

خدمت به زائران اربعین در کرمانشاه سیره و سنتی طولانی است

خدمت به زائران اربعین در کرمانشاه سیره و سنتی طولانی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در استان کرمانشاه، سیره و سنتی مردمی و علمایی در طول تاریخ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست ائمه جمعه کرمانشاه در آستانه اربعین حسینی با حضور حجت‌الاسلام‌ نوری، مسئول قرارگاه اربعین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استاندار کرمانشاه در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در سخنانی اظهار داشت: اربعین به شعار بسیار مهم جهان اسلام تبدیل شده است و پرچمی که توسط زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر دنیا افراشته می‌شود، حرکتی جهانی برای آماده‌سازی و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در استان کرمانشاه، سیره و سنتی مردمی و علمایی در طول تاریخ بوده است و حتی مردم کرمانشاه مقداری از مسافت را به استقبال کاروان‌های زیارتی می‌رفتند که آن‌ها را به منزل خود دعوت کنند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: کرمانشاهیان در قدیم منازل مسکونی خود را صرفاً برای داشتن فضای مناسب جهت پذیرایی از زوار عتبات عالیات، با ترکیب اندرونی و بیرونی می‌ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری یادآور شد: دغدغه‌مندی جدی امامان محترم جمعه استان نسبت به موضوع مهم اربعین و محور بودن ایشان در منطقه خود برای انسجام‌ بخشیدن به مجموعه برنامه‌های اربعین و حرکت‌های مردمی در این زمینه، قابل تقدیر است./1400/

ارسال نظرات