۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۶۳۳۵۴
یادداشت؛

خبرنگاری شغل انبیاء است

خبرنگاری شغل انبیاء است
خبرنگاری همیشه شغلی سخت و پر خطر بوده و تنها کسانی وارد این حرفه شده اند که اهل دغدغه و درد بودند و مگر جز اهل درد می‌تواند به این مقام برسد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خبرنگاری همیشه شغلی سخت و پر خطر بوده و تنها کسانی وارد این حرفه شده اند که اهل دغدغه و درد بودند و مگر جز اهل درد می‌تواند به این مقام برسد.

یکی از مهمترین دغدغه‌های خبرنگاران در هر کجای جهان عدالت و ظلم ستیزی بوده و هست و برای همین روحیه هم خبرنگاران همیشه مغضوب مفسدین و ظالمین بودند.

چه خبرنگارانی که در کشور‌های مختلف به خاطر گزارش یک فساد سیاسی یا اختلاس مالی روانه زندان شدند و یا به مرگ تهدید شده و از کار اخراج شدند.

اما همچنان خبرنگاری و روح آزاد منش خبرنگاری به کار خود ادامه می‌دهد، حتی در شرایطی که بسیاری از رسانه‌های دنیا به مالکیت سرمداران ستم پیشگی و فساد جهانی درآمده و رسانه را بی آبرو کرده اند، خبرنگاران دست از رسالت حق گویی و عدالت طلبی و روحیه مبارزه خود برای برپایی صلح برنداشته و اینگونه ادامه دهنده راه پیامبرانی شدند که جز برای صلح و عدالت به رسالت مبعوث نشده بودند.

خبرنگاران مهترین رکن رسیدن پیام‌های حق به گوش مردم دنیا هستند و این پیام حق گاهی ندای یک حق طلب آزادی خواه در آمریکای لاتین است و گاهی صدای کودک مظلومی در فلسطین اشغالی.

آنها از حقایقی می‌گویند که در نبودشان کسی از آنها مطلع نخواهد شد. چناچه پیغمبران الهی نیز از حقیقت عالم غیب می‌گفتند و بار‌ها یا ندای دعوت حضرت حق به مسیر سعادت بودند یا صدای مظلومانی که پناهی جز خدا و رسولش نداشتند؛ و مهمترین ویژگی خبرنگاران روحیه ایثارگری آنهاست که بدون آن هیچکدام از رسالت‌های خطیر خبرنگاری قابل انجام نبوده است.

اوج این ایثارگری را در جانفشانی خبرنگارانی می‌بینیم که در یکسال گذشته در خطرناک‌ترین منطقه جهان مانده اند تا با سیاهی شب ظلمانی صهیونیزم بجنگند و صدای کودکان و مادران مظلوم غزه را به گوش جهانیان برسانند، شاید غبار خواب از وجدن‌های خاموش بشریت کنار رفته و جان‌های آدمیان بیدار شود.

آنها که هر روز آماده مرگ می‌شوند و می‌دانند با پوشیدن جلیقه خبرنگاری نه تنها امنیت پیدا نمی‌کنند بلکه در تیررس شلیک مستقیم تک تیراندازن یا پهپاد‌های قاتل صهیونیستی قرار می‌گیرند.

حقیقتا در هیچ دوره‌ای از تاریخ و در هیچ کجای دنیا خبرنگاری تا این اندازه خطرناک نبوده است.

باید پیش از همه از ۱۶۰ خبرنگار شهیدی یاد کنیم که در خط مقدم نبرد انسانیت با توحش ایستاده جان سپردند.

در این شب سیاه انسانیت به همه خبرنگارانی که برای رسیدن به روشنی صبح پیامبرگونه ایستادگی می‌کنند تبریک می‌گوییم و برایشان آرزوی پیروزی می‌کنیم.

ارسال نظرات