۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۳۴۷۸
عضو هیئت مدیره خانه سینمای مستند:

نبود استراتژی مدون سبب نابودی سرمایه ها و هدر رفت توانمندی ها شده است

نبود استراتژی مدون سبب نابودی سرمایه ها و هدر رفت توانمندی ها شده است
تاج الدینی گفت: متاسفانه نبود یک استراتژی و برنامه ریزی مشخص و مدون سبب شده که این سرمایه عظیم، هدر رفته و به توانمندی تبدیل نشود.

حنظله تاج الدینی عضو هیئت مدیره خانه سینمای مستند در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا اظهار داشت: ما حدوداً ۲۵۰ نفر مستندساز، برنامه ساز، فیلم‌نامه نویس و کارگردان داریم که در شهر قم مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این افراد با توجه به رزومه ای که دارند، واقعاً یک ارتش رسانه ای هستند؛ اما متاسفانه باوجود این که نهادهایی هم داریم که این امور را پیگیری می کنند؛ ولی به نظر من نبود یک استراتژی و برنامه ریزی مشخص و مدون سبب شده که این سرمایه عظیم، هدر رفته و به توانمندی تبدیل نشود.

عضو هیئت مدیره خانه سینمای مستند بیان داشت: در واقع جشنواره‌های ما - چه جشنواره فیلم اشراق و چه جشنواره فیلم هنر آسمانی - دو نیمچه جشنواره هستند و حتی به اندازه جشنواره های استانی هم نتوانستند هویت کسب کنند که علت این مسئله را نیز باید در عدم استراتژی صحیح دنبال کرد.

مستندساز و منتقد سینما با اشاره به ضرورت توجه حوزه های علمیه به اهمیت رسانه در عصر کنونی ابراز کرد: یک چیزی که بنده قلبا از آن دلخور هستم این است که اهمیت به موضوع رسانه در آن حدی که در شان رسانه است و در حوزه دارد اتفاق می‌افتد، نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی زندگی می کنیم که در میان ۸ میلیارد انسان در روی کره زمین، تعداد دو و نیم میلیارد آن در یوتیوب کاربر هستند و روزانه ۵ میلیون فیلم در آن دیده شده و ۷۵ درصد ترافیک مدیا در اختیار یوتیوب است.

ضرورت شناخت مدیای رسانه راهکار ورود در جنگ رسانه‌ای

عضو هیئت مدیره خانه سینمای مستند امروز جنگ ما با دشمنان، جنگ رسانه است و تمام شبکه هایی که با جمهوری اسلامی مقابله می کنند، با مدیای رسانه با ما درگیر می شوند و امروز متاسفانه در سبکی قرار می گیریم که ساختار جشنواره هنر آسمانی غلط طراحی شده و هنر تجسمی، هنر ادبی و ... همگی باهم داوری می شوند.

مستندساز و منتقد سینما تاکید کرد: اگر این ۲۵۰ ژنرال رسانه ای که در بالا ذکر کردم در یک خط زمانی قرار گرفته و ماموریت های افراد مشخص شود، کمتر از یک سال نتایج حاصل خواهد شد و حوزه علمیه این توانمندی را دارد که این افراد را جمع‌آوری کرده و حمایت کند و باید توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی، اهمیت مباحث رسانه ای از تمامی قسمت های هنری و فرهنگی مهمتر است.

 

ارسال نظرات