۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۶۳۴۸۲

مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد
مراسم سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم و با سخنرانی آیت الله میرباقری در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری سالروز شهادت سبط نبی مکرم اسلام(ص) حضرت امام حسن مجتبی(ع) امروز با حضور جمع کثیری از علما، اساتید، طلاب و عموم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) با سخنرانی آیت الله میرباقری در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد. 

آیت الله میرباقری در این مراسم در سخنانی به تبیین اهمیت ولایت در اسلام پرداخت و گفت: دو انحراف بزرگ در جامعه اسلامی اتفاق افتاد و ائمه(ع) با این دو انحراف بزرگ مبارزه کردند. 

وی افزود: اولین انحراف این بود که برخی تصور می کردند به صرف دوستی و محبت اهل بیت(ع) و بدون داشتن تقوا و دوری از گناهان انسان نجات پیدا می کند و حال آنکه اگر کسی ائمه را دوست داشته باشد نباید خیال کند که دیگر نیازی به تقوا نیست. 

مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: دین یعنی با امام حرکت کردن و شخص مومن نباید نسبت به واجبات و محرمات الهی لاابالی باشد و اینکه دین را به فروع تفسیر کنیم یک انحراف مهم دیگر است که ائمه به شدت با آن مخالفت کرده اند.

یادآور می شود، مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) به مومنین توصیه می کردند که روز هفتم صفر را به عنوان شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام اختصاص دهند و عزاداری کنند که مشهور همین است و الحمدالله مردم نیز در این روز و در سطح کشور به عزاداری می پردازند.

ارسال نظرات