به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به تعابیر بلند ذکر صلوات در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام، با بیان این که خدای متعال هزار صلوات رحمت را با هزار صف از ملائکه برای کسی که تنها یک‌بار صلوات بفرستد نازل می‌سازد، به فرازهایی از دعای بیستم صحیفه سجادیه اشاره نمود و اظهار داشت: دعای مکارم‌الاخلاق از دعاهای جامع صحیفه سجادیه است که در فرازهای پایانی آن می‌فرماید؛ غفلت و فراموشی خدا ریشه همه رذائل و بدی‌هاست.

 وی با بیان این که بیداری دل با یاد خدا رقم می‌خورد، دل را به ماهی تشبیه کرد که حیاتش در گرو آب زلال یاد خداست، خاطرنشان کرد: دل انسان با یاد خدا زنده می‌شود و دلی که از خدا غافل باشد، گرفتار کفر و موت می‌گردد؛ کسانی که همه عمر غافل زندگی می‌کند هیچ بویی از اسلام و یاد خدا نبرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به این که ذات اقدس الهی انسان را برای ابدیت خلق نموده است، ابراز داشت: محفل ابدیت انسان در بازه زمانی کوتاه دنیا ترسیم و تنظیم می‌گردد تا این که انسان در وادی ابدیتش در بهشت برین یا دوزخ جای بگیرد؛ پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در حدیثی زیبا می‌فرمایند؛ دنیا ساعتی است که باید آن را صرف طاعت و بندگی خدا قرارداد.

 وی ضمن تصریح بر اهمیت پیگیری راه رسیدن به محبت الهی، با تأکید بر این که انسان اگر به وادی محبت نرسد هیچ‌وقت به مقصد نخواهد رسید، اذعان داشت: محبت؛ محتوا و موتور حرکت انسان در مسیر دین‌داری است؛ اگر کسی محبت خدا در دلش وجود داشته باشد، هیچ‌گاه با ولی خدا به ستیز برنخواهد خواست.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که دین همان مهرورزی و محبت به ذات اقدس الهی، اولیاءالله و تمام کسانی است که در مسیر دین‌داری قرار دارند، خاطرنشان کرد: ذکر عبادات، نماز و قرائت قران باید با عشق و محبت باشد تا تأثیر خود را بگذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در ادامه ضمن اشاره به راهکارهای رسیدن به محبت خدا اظهار داشت: صلوات بر محمد و آل محمد ساده‌ترین راه رسیدن به محبت خداست؛ چرا که پیامبر و آل ایشان تجسم محبت الهی است که جاذبه محبت ایشان، تمام وجود آدمی را فرامی‌گیرد.

 وی با بیان این که کسی که می‌خواهد به وادی محبت برسد باید در خانه خدا استغاثه کند، اظهار داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در روایتی می‌فرمایند، احب الله من احب الحسین؛ هرکسی عاشق امام حسین علیه‌السلام باشد خدا او را دوست دارد، چرا که امام حسین علیه‌السلام شاه‌راه محبت ذات اقدس الهی است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خوب‌ترین خوبی‌ها را اخلاق پسندیده توصیف نمود و ابراز داشت: نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و اله می‌فرمایند؛ کسی که خشمش را به‌خاطر خدا فرومی‌برد، در حوادث تندی نمی‌کند و عصبانی نمی‌شود؛ وجود محبت خدا در دل او واجب می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان این که محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام محبت الهی را به همراه دارد، اذعان داشت: امام حسن علیه‌السلام غریب‌ترین اهل‌بیت علیهم‌السلام در میان پنج‌تن آل عباست؛ در این روزها که به ایام شهادت امام حسن علیه‌السلام نزدیک می‌شویم، لازم است تا بیش‌ازپیش به سیره ایشان توجه نموده، در این ایام به نیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام اطعام و احسان نماییم.