۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۶۳۸۶۴
مدیر موکب آستان حضرت معصومه:

محبت حسین بن علی زیربنای ارتباط دو ملت ایران و عراق است

محبت حسین بن علی زیربنای ارتباط دو ملت ایران و عراق است
مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: محبت حسین بن علی(ع) باعث تقویت ارتباط بین دو ملت ایران و عراق شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هادی محمودنژاد در نشستی با خدام یکی از مواکب بزرگ عراقی گفت: محبت حسین بن علی(ع) است که باعث تقویت ارتباط بین دو ملت ایران و عراق شده است.

وی افزود: محبت سیدالشهدا علیه السلام که در شعار"حب الحسین یجمعنا" منعکس است باعث شده غیر از اینکه مردم جهان اسلام و جهان تشیع گرد هم جمع شوند، از سایر ملت ها با نژادها و ادیان و مذاهب گوناگون نیز دور هم جمع شوند و این عظمت حسین بن علی است که اینطور به نمایش گذاشته می شود.

محمودنژاد ادامه داد: خداوند متعال وعده کرده است و به وعده هایش نیز حتماً عمل میکند؛ این وعده الهی است که این طور حسین بن علی(ع) عظمت پیدا کرده و جهان اسلام و سایر ملت ها از عظمت وجودی آن بزرگوار بهره مند می‌شوند.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان ساخت: وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شخصیت برجسته ای است که برای مردم عراق خیلی حائز اهمیت است و نسبت به آن بانوی بزرگ اسلام محبت عجیبی دارند، لذا این هم یکی از موضوعاتی است که باعث می شود حضورشان در موکب حضرت پر رنگ باشد.

وی با اشاره به تاکید تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها مبنی بر تعامل خوب و سازنده با سایر مواکب عراقی، اظهار کرد: طبق تاکیدات تولیت آستان ارتباط و تعامل خوبی با موکب‌داران عراقی وجود دارد؛ ملت عراق میزبان این حرکت عظیم اربعین هستند و ما نیز توفیق داریم که در کنار آنها به زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت ارائه دهیم.

ارسال نظرات