۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۷۶۳۸۹۶

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کشور، میراث فرهنگی و نفت در مجلس

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کشور، میراث فرهنگی و نفت در مجلس
هشتمین جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت برگزار شد و نمایندگان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی کشور، میراث فرهنگی و نفت دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هشتمین جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از حوالی ساعت 14 امروز (سه‌شنبه، 30 مرداد) آغاز شد و نمایندگان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی کشور، میراث فرهنگی و نفت دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

صبح امروز نیز در هفتمین جلسه مجلس برنامه‌های وزرای پیشنهادی علوم، صمت و ارشاد مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان موافق و مخالف وزرا به بیان مطالب خود پرداختند و وزرای مذکور از برنامه‌های خود دفاع کردند.

در جلسه نوبت عصر نمایندگان مردم در خانه ملت به بررسی برنامه‌ها و نظرات وزاری پیشنهادی کشور، میراث فرهنگی و نفت پرداختند.

در ادامه جلسه عصر نیز نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی کشور به بیان نظرات پرداختند.

باقری: مؤمنی هیچ خلاقیتی در رزومه کاری خود ندارد

محمد باقری نماینده بناب در مخالفت با اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور، گفت: بنده با شخصیت حقیقی جناب مومنی مخالفتی ندارم. بلکه مخالفت بنده با ایشان در مباحث تخصصی است.

وی افزود: جناب مؤمنی یک فرد نظامی است. رهبر معظم انقلاب و امام راحل از دخالت نظامیان در امور سیاسی نهی کرده‌اند. وزارت کشور مادر وزارتخانه‌ها است. نباید فردی را از نیروی انتظامی به وزارت این نهاد گذاشت. آیا این کار بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب و امام نیست.

نماینده بناب عنوان کرد: مبنای جناب پزشکیان این بود که بر اساس تخصص باید نیروها انتخاب شوند. آیا جناب مؤمنی در مسائل سیاسی، امنیتی و فرهنگی تخصص دارند. ایشان در کدام دانشگاه درس خواندند. نه تجربه دارند و نه علم. وزیر کشور باید تجربه و علم کافی داشته باشد‌. مؤمنی هیچ خلاقیتی در رزومه کاری خود ندارد.

باقری مخالف وزیر پیشنهادی کشور: مؤمنی هیچ خلاقیتی در رزومه کاری خود ندارد

نماینده بناب در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: مؤمنی هیچ خلاقیتی در رزومه کاری خود ندارد.

 پژمانفر: تحصیلات مؤمنی مرتبط با وزارت کشور است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور، اظهار کرد: آقای مؤمنی دکترای امنیت ملی خود را از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده‌اند، همچنین فوق‌لیسانس خود را در علوم سیاسی بین‌الملل از دانشگاه تهران اخذ کرده‌اند که در رزومه ایشان اشاره شده است.

پژمانفر تصریح کرد: همخوانی تحصیلات آقای مؤمنی مخصوصاً در مقطع دکترا مهم‌ترین و کانونی‌ترین وظیفه وزیر کشور در ارتباط با مسئله تأمین امنیت است.

وی تأکید کرد: وزارت کشور باندی و جناحی نیست؛ یک جزء حاکمیتی است. نگاه آقای مؤمنی این است که بدون درنظرگرفتن جناح سیاسی از افراد استفاده کند. ایشان نشان درجه‌یک خدمت در ارتباط با موضوع تلفات جاده‌ای گرفته‌اند.

پژمانفر موافق وزیر پیشنهادی کشور: تحصیلات مؤمنی مرتبط با وزارت کشور است

نماینده مردم مشهد در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور، اظهار کرد: آقای مؤمنی دکترای امنیت ملی از دانشگاه دفاع ملی دارد که با وزارت کشور مرتبط است.

 هاشمی: مؤمنی رویکرد تعاملی و مشارکتی دارد

سید حسن هاشمی نماینده مردم بیرجند در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور، گفت: آقای مؤمنی از بُنِ دندان معتقد به مبانیِ نظام جمهوری اسلامی است. ایشان نگاه و رویکرد تعاملی، اقناعی و مشارکتی به مسائل دارد که می‌تواند کمک‌کننده باشد و با بسیاری از گروه‌های سیاسی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ارتباط تنگاتنگ دارد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: سوابق وی بیانگر امین بودن، صداقت، تدین و اعتقاد واقعی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

هاشمی موافق وزیر پیشنهادی کشور: مؤمنی رویکرد تعاملی و مشارکتی دارد

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور، گفت: آقای مؤمنی از بُنِ دندان معتقد به مبانیِ نظام جمهوری اسلامی است. ایشان نگاه و رویکرد تعاملی، اقناعی و مشارکتی به مسائل دارند که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

 مؤمنی: پیمان می‌بندم معیار اصلی در انتصاب‌ها کارآمدی و لیاقت باشد

اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور در دفاع از برنامه‌هایش، در سخنانی گفت: وزارت کشورِ دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و بلکه در گامی بلندتر با تسهیلگری، مشارکت‌جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت‌سازی کند تا به خواست خدا، افق‌های جدیدی برای تحلیل و تقلیل مشکلات کشور بگشاید.

وزیر پیشنهادی کشور ادامه داد: پیمان می‌بندم که ملاک و معیار اصلی در انتصاب‌ها مردم‌داری، خردمندی، کارآمدی و لیاقت باشد.

وی تأکید کرد: باید بدون افراط و تفریط، شناختی درست از ظاهر و باطن جامعه داشته باشیم و با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، به‌سوی آرمان‌های متعالی حرکت کنیم.

پس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور توسط نمایندگان مجلس در ادامه کمیسیون‌های فرهنگی و صنایع به ارائه گزارش این کمیسیون‌ها درباره گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پرداختند.

مخالفت سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با گزینه وزارت میراث فرهنگی

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در جریان بررسی صلاحیت سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مخالفت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری خبرداد.

مخالفت سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با گزینه وزارت میراث فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مخالفت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری خبرداد.

 موافقت کمیسیون صنایع مجلس با گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی

زهرا سعیدی‌مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جریان بررسی صلاحیت سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری خبرداد.

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری خبرداد.

 خضریان: صالحی‌امیری یک ساعت هم سابقهٔ مرتبط با وزارت میراث فرهنگی ندارد

علی خضریان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مخالفت با محمدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: صالحی‌امیری یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی حضور نداشته است. ایشان پاسخ سوالات نمایندگان در کمیسیون‌ها را به معاونین فعلی ارجاع می‌دادند. این یعنی برنامه تحولی در کار نیست.

وی افزود: آیا در همفکران دولت محترم و بدنه کارشناسی وزارت‌ میراث فرهنگی یک نفر هم نبود که در رأس این وزارتخانه قرار بگیرد.

خضریان مخالف وزیر پیشنهادی گردشگری: صالحی‌امیری یک ساعت هم سابقهٔ مرتبط با وزارت میراث فرهنگی ندارد

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: صالحی‌امیری یک ساعت هم سابقهٔ مرتبط با وزارت میراث فرهنگی ندارد.

 سیاوشی: روحیهٔ جهادی لازمه وزیر گردشگری است

اسماعیل سیاوشی نماینده چادگان، فریدن، فریدونشهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: مخالف با صالحی امیری بیان رنج مردمی را انجام می‌دهم که در منطقه می‌بینند عده‌ای برای خوشگذرانی می‌آیند. مردم عزیز ما در آتش خشم و بی‌مهری مسئولان اصفهان در حال سوختن هستند. ما نماینده مردم هستیم نه نماینده دولت.

نماینده چادگان، فریدن، فریدونشهر در خاتمه گفت: به این نتیجه رسیدم که کسی می‌تواند به این دردها پایان دهد که یک روحی جهادی و یک فکر انقلابی داشته باشد‌ و هیچ ارتباطی با فتنه‌گران نداشته باشد.

سیاوشی مخالف وزیر پیشنهادی گردشگری:  روحیهٔ جهادی لازمه وزیر گردشگری است

نماینده چادگان، فریدن، فریدونشهر در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: کسی که بخواهد در گردشگری عدالت ایجاد کند، باید روحیهٔ جهادی داشته باشد و ارتباطی به فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان نداشته باشد.

 کاظمی: صالحی امیری می‌تواند از صنایع دستی به نفع منافع ملی استفاده کند

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پل‌دختر در مجلس در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: آقای صالحی‌امیری به مرز پختگی و بالندگی رسیده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: می‌شود کشوری مانند ایران با سرمایه‌های عظیم گردشگری، میراث فرهنگی و منابع طبیعی و صنایع‌دستی غنی، به‌عنوان یک مرجع مورد توجه گردشگران دنیا قرار بگیرد که با سوابق مدیریتی که از آقای صالحی امیری سراغ داریم، به طور قطع می‌توانند از این ظرفیت به نفع مردم، منافع ملی و کشور استفاده کند.

کاظمی در موافقت با وزیر میراث: صالحی امیری می‌تواند از صنایع دستی به نفع منافع ملی استفاده کند

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: با سوابق مدیریتی که از آقای صالحی امیری سراغ داریم، به طور قطع می‌تواند از ظرفیت صنایع دستی به نفع مردم، منافع ملی و کشور استفاده کند.

 خدادادی: صالحی‌امیری روحیهٔ اجماع‌سازی دارد

زهرا خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: آقای صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌بینند و او به جای سلیقه، بر برنامه بلندمدت متکی است.

وی با بیان اینکه صالحی امیری به جای نگاه جزیره‌ای، رویکرد انسجام‌گرایی و گفتمان‌سازی و اجماع‌سازی دارد، گفت: دکتر صالحی امیری ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را امتداد فرهنگی می‌داند و اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن نه تنها با انقلابی و اسلامی بودن تعارضی ندارد، بلکه در طراحی نقشه جامع کشور ضروری است که این اضلاع در تعامل با یکدیگر ترسیم شوند.

خدادادی: صالحی‌امیری روحیهٔ اجماع‌سازی دارد

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صالحی امیری به جای نگاه جزیره‌ای، رویکرد انسجام‌گرایی و گفتمان‌سازی و اجماع‌سازی دارد.

 رضایی: صالحی هیچ‌کدام از شاخص‌های تصدیِ این وزارتخانه را ندارد

ابراهیم رضایی نماینده دشستان در مخالفت با محمدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: صالحی امیری هیچ کدام از شاخص‌های لازم برای تصدی وزارت میراث فرهنگی ندارد. این وزارتخانه به یک مدیر پر انرژی، پرانگیزه و تحول‌گرا احتیاج دارد. کسی که یک روز هم در این وزارتخانه نبوده و هیچ آشنایی هم با ذی‌نفعان این وزارتخانه ندارد حتماً توان تعامل هم در او وجود ندارد.

وی افزود: به این وزارتخانه به عنوان هدیه و دستمزد نگاه نکنید. این وزارت‌خانه یک وزارتخانه مهم و استراتژیک است. به عنوان پایگاهی برای اعتلای ایران به این وزارتخانه نگاه کنید. وزارتخانه‌ای که می‌تواند ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را از بین ببرد.

رضایی مخالف وزیر پیشنهادی گردشگری: صالحی هیچ‌کدام از شاخص‌های تصدیِ این وزارتخانه را ندارد

نماینده دشستان در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: صالحی‌امیری هیچ‌کدام از شاخص‌های تصدیِ این وزارتخانه را ندارد.

 نجابت: وزیری که قرار است سکان‌دار گردشگریِ شود از افق ۲۰۳۰ صحبت می‌کند

روح‌الله نجابت نماینده شیراز و زرقان در مخالفت با محمدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: از صالحی امیری پرسیدم برنامه شما برای عقب ماندگی‌ها و تعیین آثار ملی چیست؟ برای میراث طبیعی چه برنامه‌ای دارید؟ برای به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در حوزه حفاظت و بهره‌برداری، مرمت و احیای میراث فرهنگی چه برنامه‌ای دارید؟ سهم سفر خانوارها در حال محدود شدن است برنامه شما در این مورد چیست؟ از ایشان پرسیدم برنامه شما برای سفر ارزان کارکنان دولت چیست؟ در خصوص ظرفیت‌های به کارگیری کشور برای جذب گردشگران خارجی پرسیدم. از بیمه شاغلین صنایع‌دستی سوال کردم. ایشان به این سوالات مهم و تخصصی هیچ پاسخی ندادند.

نماینده شیراز و زرقان عنوان کرد: در بند چهارم برنامه‌ ایشان آمده "صنعت گردشگری از جایگاه ممتازی در سیاست‌گذاری کشورها برای دستیابی به رشد اقتصادی متوازن و تاثیرگذار  برخوردار است. افق ۲۰۳۰ در برنامه‌ریزی کشورها حاکی از طراحی برای جابه‌جایی بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان ...." وزیری که سبقه فرهنگی به تعبیر خودش دارد صحبت از افق ۲۰۳۰ می‌کند. تعابیر رهبری را در مورد ۲۰۳۰ را می‌دانید بعد ایشان در برنامه رسمی خود در مجلس صحبت از ۲۰۳۰ می‌کند.

نجابت مخالف وزیر پیشنهادی گردشگری: وزیری که قرار است سکان‌دار گردشگریِ شود از افق ۲۰۳۰ صحبت می‌کند

نماینده شیراز و زرقان در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: وزیری که قرار است سکان‌دار گردشگریِ کشور وزیری که قرار است سکان‌دار گردشگریِ در برنامه‌اش از افق ۲۰۳۰ صحبت می‌کند.

 کاظمی: صالحی امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی است

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: من هیچ نسبت سیاسی با آقای صالحی امیری ندارم.

فیاضی تضافه کرد: آقای امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی و لیدر است که می‌توان اصول اندیشه‌های او را به عنوان یک مدیر راهبردی در آثارش مشاهده کرد، چراکه سال‌های سال است که در جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کرده و تازه به میدان نیامده است.

کاظمی: صالحی امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی است

نماینده مردم نور در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صالحی امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی و لیدر است که می‌توان اصول اندیشه‌های او را به عنوان یک مدیر راهبردی در آثارش مشاهده کرد.

 گزینه پیشنهادی وزارت میراث: راهبرد اول ما توسعه گردشگری داخلی است

سیدرضا صالحی‌امیری گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در دفاع از برنامه‌های خود جهت تصدی این نهاد اظهار کرد: ما با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های کلی خود را تنظیم کرده‌ایم؛ راهبرد اول ما توسعه گردشگری داخلی است. گردشگری داخلی در کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد و ما می‌توانیم با گسترش گردشگری به اشتغال زایی و محرومیت زدایی دست یابیم. توسعه گردشگری زیارت نقطه اصلی و مزیت ما در کشور است و باید سرمایه‌گذاری جامعی در این خصوص انجام دهیم. دومین راهبرد ما جبران محدودیت حریم‌های تاریخی است و قول می‌دهیم که حتماً یک بازنگری در حریم‌های تاریخی کشور داشته باشیم.

وی تقویت دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی را سومین راهبرد خود برای مدیریت وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت: ما هم می‌توانیم منابع اقتصادی تولید کنیم و هم می‌توانیم افکار جهانیان را به سمت انقلاب اسلامی نزدیک کنیم و بزرگترین ظرفیت برای ایجاد یک باور مثبت در ذهن جهانیان از پدیده ایران هراسی دعوت آنها به ایران و آگاهی آنها از فرهنگ و میراث ماست.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و استارتاپ‌ها مردمی‌سازی صیانت از میراث فرهنگی و توسعه موزه‌ها را به عنوان پنجمین و ششمین راهبرد این وزارتخانه عنوان کرد.

گزینه پیشنهادی وزارت میراث: راهبرد اول ما توسعه گردشگری داخلی است

گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سخنان گفت: راهبرد اول ما توسعه گردشگری داخلی است.

 نظر کمیسیون انرژی درباره وزیر پیشنهادی نفت

جلیل مختار سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت سید محسن پاک‌نژاد گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توضیح نظر این کمیسیون در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت گفت که بعد از برگزاری جلسات کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت، کمیسیون انرژی برنامه ایشان را دارای بهبود قابل توجه در انطباق با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه تشخیص داد.

نظر کمیسیون انرژی درباره وزیر پیشنهادی نفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توضیح نظر این کمیسیون در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت گفت که بعد از برگزاری جلسات کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت، کمیسیون انرژی برنامه ایشان را دارای بهبود قابل توجه در انطباق با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه تشخیص داد.

 موافقت کمیسیون صنایع و معادن با وزیر پیشنهادی نفت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت خبر داد.

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جریان بررسی صلاحیت سید محسن پاک‌نژاد گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن با وزیر پیشنهادی نفت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت خبر داد.

 حسینی: برنامه‌های پاکنژاد کلی است

سید اسماعیل حسینی نماینده شیراز و زرقان در مخالفت با محسن پاکنژاد وزیر پیشنهادی نفت، گفت: وزیر پیشنهادی نفت درباره تاسیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی به عنوان یکی از الزامات قانون برنامه هفتم به کلی‌گویی بسنده کرده است. درباره بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت آن کلی‌گویی شده و ساز و کار اجرایی بیان نشده است.

حسینی مخالف وزیر پیشنهادی نفت: برنامه‌های پاکنژاد کلی است

نماینده شیراز و زرقان در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: برنامه‌های پاکنژاد کلی است.

 توکل: پاک‌نژاد یک نخبه در عرصه صنعت نفت است

غلامرضا توکل شوریجه نماینده مردم سروستان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: وزارت نفت وزارت‌خانه‌ای کلیدی و حساس‌ترین وزارتخانه ایران عزیز محسوب می‌شود وزارتخانه‌ای است که نبض ضربان اقتصاد ایران وابسته به آن است.

وی افزود: آقای پاک‌نژاد فردی مومن و مقید است و به عمل ثابت کرده است که در طول ۲۷ ساله عمر مدیریتی خود در تمام سلسله مراتب صنعت نفت توانمندی و اجرایی بودن خود را نشان داده است و فردی پاکدست است و سلامت اخلاق دارد. او نسبت به مسائل چالش‌ها و مشکلات کاملاً آشناست و یک نخبه علمی است‌.

توکل موافق وزیر پیشنهادی نفت: پاک‌نژاد یک نخبه در عرصه صنعت نفت است

نماینده مردم سروستان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: پاک‌نژاد نسبت به‌تمامی مشکلات و مسائل آگاه است به‌گونه‌ای که یک نخبه در عرصه صنعت نفت است.

 عبداللهی: پاک‌نژاد متعلق به خانواده صنعت نفت است

اسفندیار عبداللهی نماینده مردم مرودشت در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: آقای پاک نژاد شخصیتی برای همین زمانه است و تحصیلات ممتازی در دانشگاه تهران و امیرکبیر دارد؛ او متعلق به خانواده نفت و بدنه نیروی متخصص این صنعت است و مسیر پیشرفت و غیر سیاسی و پلکانی طی کرده است.

وی افزود: آقای پاک‌نژاد ️در ۱۳ سمت ارشد در وزارت نفت اشتغال داشته است که مأموریت‌های مختلفی در برنامه ریزی توسعه، تولید، بازرگانی و نظارت بر امور اجرایی سازمان نفت را بر عهده داشته است و این تنوع تجارب یک نقطه قوت برای فردی است که می‌خواهد مأموریت‌های یک وزارتخانه کلیدی را رهبری کند.

عبداللهی موافق وزیر پیشنهادی نفت: پاک‌نژاد متعلق به خانواده صنعت نفت است

نماینده مردم مرودشت در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: پاک‌نژاد متعلق به خانواده نفت و بدنه نیروی متخصص این صنعت است و مسیر پیشرفت و غیر سیاسی و پلکانی طی کرده است.

 محمدپور: راهبردی برای انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه پاکنژاد نیست

هادی محمدپور نماینده گناباد و بجستان در مخالفت با محسن پاکنژاد وزیر پیشنهادی نفت، گفت: در برنامه جناب پاکنژاد راهبردهای قابل‌توجهی در مسأله انرژی‌های تجدیدپذیر وجود ندارد. به گونه‌ای برنامه ارائه شده که گویی وزارت نفت تنها متولی استخراج و فروش منافع نفتی است.

محمدپور گفت: همه ما می‌دانیم شرایط کنونی حاکم بر صنعت نفت امکان آزمون و خطا کردن را نمی‌دهد و باید افراد متخصص و با اشراف کامل در این وزارتخانه قرار بگیرد اما در برنامه پیشنهادی شما راهبردهای قابل توجهی در مسئله توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود ندارد و به گونه‌ای برنامه ارائه داده‌اید که گویا وزارت نفت تنها متولی استخراج و فروش منابع نفتی است. متنوع نبودن سبد سوخت کشور و به تبع آن سهم کم انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر موجب شده است امروز کشور با ناترازی عمده انرژی در بخش‌های مختلف خانگی و صنعتی روبرو شود.

محمدپور مخالف وزیر پیشنهادی نفت: راهبردی برای انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه پاکنژاد نیست

نماینده گناباد و بجستان در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: در برنامه جناب پاکنژاد راهبردهای قابل توجهی در مسأله انرژی‌های تجدیدپذیر وجود ندارد. به گونه‌ای برنامه ارائه شده که گویی وزارت نفت تنها متولی استخراج و فروش منافع نفتی است.

 نصیبی: مبارزه با فساد و ویژه‌خواری از برنامه‌های پاک‌نژاد است

امید نصیبی، نماینده مردم رستم و ممسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: پاک‌نژاد با تخصص، شناخت محیطی و تجارب مدیریتی خود در صنعت نفت به‌خوبی می‌تواند ظرفیت تولید را ارتقا بخشد، ایشان هم در صف و هم در ستاد مجموعه وزارت نفت کار کرده، در حوزه‌های نفتی، پخش پالایش و نظارتی کار کرده، ظرفیت‌های میادین نفتی و گازی بالاخص میادین مشترک با کشورهای همسایه و توسعه آن از دغدغه‌های محوری ایشان است.

این نماینده مجلس گفت: آقای پاک‌نژاد فردی متخصص، متعهد و مدیر از بدنه صنعت نفت است به‌خوبی می‌تواند خسارت‌های گذشته را جبران کند و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد مبارزه با فساد و ویژه خواری از اهم برنامه‌های ایشان است.

نصیبی موافق وزیر پیشنهادی نفت: مبارزه با فساد و ویژه‌خواری از برنامه‌های پاک‌نژاد است

نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: ️پاک‌نژاد فردی متخصص و از بدنه صنعت نفت است و مبارزه با فساد و ویژه‌خواری از اهم برنامه‌های وی است.

 حبیب‌زاده: حضور پاک نژاد در وزارت نفت نگرانی‌ها را برطرف می‌کند

عزت‌الله حبیب‌زاده، نماینده مردم جلفا و مرند در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: بنده با شناخت کاملی که از آقای پاک‌نژاد دارم در خصوص مدیریت این وزارتخانه راهبردی جای نگرانی نخواهد بود.

وی افزود: پاک‌نژاد فردی است از دهه ۷۰ تمام روز و شب و روز در وزارتخانه مهم همچنین نفت در سطوح مختلف مدیریت به این کشور و مردم خدمت کرده است و در حادثه چاه ۱۴۷ رگ سفید فرمانده میدان بود و به گواه همکاران نفتی خود حدود دو ماه در کنار همکاران خود.

حبیب‌زاده موافق وزیر پیشنهادی نفت: حضور پاک نژاد در وزارت نفت نگرانی‌ها را برطرف می‌کند

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: پاک‌نژاد فردی است از دهه ۷۰ تمام روز و شب و روز در وزارتخانه مهم همچنین نفت در سطوح مختلف مدیریت به این کشور و مردم خدمت کرده است لذا حضور وی در وزارت نفت نگرانی‌ها را برطرف می‌کند.

پایان هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت

نمایندگان مجلس در جلسات علنی امروز (سه‌شنبه، 30 مرداد) و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم، صمت، ارشاد، کشور، میراث فرهنگی و نفت را بررسی کردند.

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو ناتمام ماند و به جلسه بعدی یعنی صبح فردا موکول شد.

ضمناً، رأی گیری برای وزرای پیشنهادی فردا (چهارشنبه) انجام خواهد شد.

ارسال نظرات