۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۶۳۹۰۷
هاشمی‌نیا موافق وزیر پیشنهادی نیرو:

علی‌آبادی قادر به رفع ناترازی برق است

علی‌آبادی قادر به رفع ناترازی برق است
نماینده مردم خرم آباد در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: علی‌آبادی که گنجینه‌ای از دانش و تجربه را در این زمینه دارد و در زمانی که مپنا را مدیریت می‌کرد ایشان توانست این شرکت را به رتبه‌های عالی برساند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هادی هاشمی‌نیا نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار کرد: مدیریت منابع آب یکی از وظایف مهم صنعت وزارت نیرو است، از آنجا که وضعیت منابع فعلی آب کشور و مصرف آب شرب هم شهری و هم روستایی تا حدود زیادی به منابع زیرزمینی وابسته است لذا می‌طلبد که برنامه دقیق و مدیریت صحیح داشته باشیم که بتوانیم در مقابل این تنش و این خطر هم آمادگی و هم برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم.

وی افزود: آقای علی آبادی که گنجینه‌ای از دانش و تجربه را در این زمینه دارد و در زمانی که مپنا را مدیریت می‌کرد ایشان توانست این شرکت را به رتبه‌های عالی برساند و مدیریت صحیح ایشان باعث شد که در جهان خود را نشان دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه تأمین آب مورد نیاز صنایع غذایی یکی از برنامه‌های علی‌آبادی است، گفت: در خصوص ناترازی برق در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ هزار مگاوات برق نیاز داریم در بخش تولید و در ۱۰ سال آینده چیزی حدود ۳۷ هزار مگاوات نیاز داریم لذا مدیریت صحیح و درست علی‌آبادی با و برنامه‌ای که دارد می‌تواند این نقیصه را برطرف کند.

وی افزود: برای این کار برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند، احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در نظر گرفتند که ۱۱ هزار مگاوات در دست اقدام دارند این مستلزم هزینه ۵.۲ میلیارد دلار است.

نماینده مردم خرم‌آباد مطرح کرد: علی‌آبادی که شخصیتی علمی است و توانمندی این کار را دارد ما می‌بینیم که توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی می‌کند که با اجرای برنامه‌هایی همچون نیروگاه‌های ترکیبی و کاهش تلفات شبکه‌های برق می‌توان در راستای رفع ناترازی حرکت کرد.

هاشمی‌نیا در پایان خطاب به نمایندگان اظهار کرد: اگر به دنبال اتحاد هستید به گونه‌ای رأی دهیم که اکثر وزرای پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی رأی بگیرند.

ارسال نظرات