۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۶۳۹۴۴
امیر صباحی‌فرد:

ایران قدرت مطلق پدافند هوایی در غرب آسیا است

ایران قدرت مطلق پدافند هوایی در غرب آسیا است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: هنگامی که می‌گوییم قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم یک واقعیت انکارناپذیر است. البته دشمنان ما هم این را می‌دانند و تجهیزاتی که امروز در اختیار داریم ۱۰۰ درصد بومی و غیر وابسته به هیچ کشوری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عصر امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد) در مراسم تقدیر از خانواده شهدا و پیشکسوتان پدافند هوایی ارتش گفت: به همه شهدای بزرگوار دوران‌های مختلف از صدر اسلام تاکنون ادای احترام می‌کنم. خدمت خانواده‌های عزیز و معظم شهدا جانبازان و ایثارگران بسیار بزرگوار و استاد خود امیر غلامی بزرگوار و همه عزیزانی که در این جلسه حضور دارند. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه از حمایت‌های فرمانده کل ارتش از نیروی پدافند هوایی تقدیر کرد.

امیر صباحی‌فرد عنوان کرد: عزیزان من استحضار دارند و جوان‌ترها تاریخ را مطالعه کردند و می‌دانند که در چه شرایطی ۸ سال دفاع مقدس به ما تحمیل شد. انقلاب ما به تازگی پا گرفته بود و غائله‌های داخلی و بسیاری از مسائلی که در داخل کشور داشتیم، تجهیزاتی که در اختیار داشتیم و در کل و خصوصاً بحث پدافند هوایی بسیار اندک و کاملاً وابسته بود.

وی ادامه داد: اگر مجاهدت‌های نیروهای خلاق و مبتکر عزیز در نیروی قدرتمند پدافند هوایی نبود قطعاً موفقیت‌هایی که در طول ۸ سال دفاع مقدس داشتیم صرف تجهیزات هرگز محقق نمی‌شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: مدیون خون پاک مطهر شهدا، ایثارگری‌های جانبازان و صبر و پایداری خانواده‌های معظم شهدا هستیم که اگر صرفا می‌خواستیم متکی بر تجهیزات باشم، هرگز موفق نمی‌شدیم.

امیر صباحی فرد در ادامه با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس را با همه فراز و نشیب‌های آن پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: جنگ این مهم را به ما دیکته کرد و فرمان فرمانده معظم کل قوا نیز هست که باید قوی شویم. اکنون با جرات عرض می‌کنم که نیروی مقتدر و قدرت پدافند هوایی ارتش بهترین شرایط ممکن را دارد.

وی افزود: هنگامی که می‌گوییم قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم یک واقعیت انکارناپذیر است. البته دشمنان ما هم این را می‌دانند و تجهیزاتی که امروز در اختیار داریم ۱۰۰ درصد بومی و غیر وابسته به هیچ کشوری است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: این اعتقاد را داریم که جنگ‌های چند دهه اخیر هم با ۸ سال دفاع مقدس بسیار متفاوت است ولی چون تجهیزات خود را خودمان می‌سازیم و هنگامی که می‌گوییم این تجهیزات در لبه فناوری روز دنیاست یک حقیقت است. چرا که خودمان آن‌ها را طراحی و تولید می‌کنیم و گلوگاهی در این کار نداریم.

وی افزود: تجهیزات را خودمان می‌سازیم و هر چقدر تهدیدات جلو برود تجهیزات ما هم به مراتب پیشرفته‌تر خواهد شد.

امیر صباحی فرد با تاکید براینکه فرزندان ایران اسلامی در نیروی قدرتمند پدافندهوایی تا آخرین لحظه مدافع این مرز و بوم خواهند بود، تاکید کرد: موشک‌های پدافند هوایی ارتش قلب دشمنان را در تیررس قرار داده و اگر لازم باشد، شلیک خواهند شد.

وی خطاب به دشمنان گفت: دشمنان در محاسبات‌شان اشتباهاتی دارند که توصیه می‌کنیم هرگز دچار خطای محاسباتی نشوند، چون بعد از خطای آنها قطعا پیروز میدان نیرو‌های ارتش و نیروی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و قطعا محقق خواهد شد.

ارسال نظرات