۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۶۴۱۴۳
رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان:

اربعین نماد وحدت، برادری و همدلی بین مسلمانان است

اربعین نماد وحدت، برادری و همدلی بین مسلمانان است
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را نمادی از وحدت، برادری و همدلی میان مسلمانان و حتی پیروان ادیان مختلف توصیف کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان پیاده‌روی اربعین حسینی را رویداد عظیمی دانست که نماد وحدت، برادری و همدلی میان مسلمانان و حتی بین پیروان ادیان مختلف توصیف می شود.
 
وی با تأکید بر اهمیت این رویداد تاریخی، ابیان داشت: اربعین تنها یک مراسم مذهبی نیست، بلکه یک حرکت عظیم انسانی است که پیام‌های ارزشمندی چون عشق، ایثار، عدالت و مبارزه با ظلم را به همراه دارد. این رویداد نشان می‌دهد که دین می‌تواند عامل اتحاد و همدلی باشد و به ما یادآور می‌شود که انسانیت، مهربانی و کمک به دیگران از مهم‌ترین ارزش‌های زندگی هستند.
 
رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان همچنین، به استقبال گسترده مردم از این رویداد اشاره کرد و گفت: بسیاری از شیعیان و دیگر اقشار مردم برای شرکت در این راهپیمایی باشکوه اعلام آمادگی می‌کنند. این حرکت عظیم، فرصتی است تا علاوه بر معرفی فرهنگ غنی اسلامی، به آشنایی بیشتر با یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات انسانی و دینی در جهان دست یابیم.
 
وی گفت: پیاده‌روی اربعین که در چهلمین روز پس از عاشورا برگزار می‌شود، یادآور شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش است و در تاریخ بشریت به عنوان نمادی از ایثار و فداکاری ثبت شده است. زائران در این مسیر با تحمل سختی‌ها به دنبال آرامش معنوی و اتصال به معشوق خود هستند./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات