۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۶۴۳۹۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

قدرت در نگاه دولتمردان شهید، فرصتی برای خدمت بود/ آثار و برکات تلاش‌های شهید رئیسی در آینده آشکار می‌شود

قدرت در نگاه دولتمردان شهید، فرصتی برای خدمت بود/ آثار و برکات تلاش‌های شهید رئیسی در آینده آشکار می‌شود
سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه (س) گفت: دولتمردان شهید اهل خدمت بودند و قدرت را فرصتی برای خدمت به‌مردم‌ می دیدند و چون مردم را اصل می دانستند برای خدمت به آنها سر از پا نمی شناختند. 

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم پنجشنبه شب پس از اقامه نماز در مراسم بزرگداشت شهدای هفته دولت که در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: خداوند در سوره فرقان یکی از ویژگی های بندگان خویش را چنین بیان می‌کند که می گویند خدایا ما را امام‌ متقین قرار بده. این درخواست یعنی ما را الگو برای بندگانت قرار بده.

سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه(س) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و آیت الله رئیسی ابراز کرد: ما در نظام اسلامی شخصیت های ارزنده ای داریم که برای دولتمردان و سایر مردم الگو شدند و سیره آنان برای ما ماندگار ماند.

وی افزود: در هر عصر و مکتب و منطقه ای الگوهایی را می توانیم داشته باشیم، ما در بین دولتمردانمان‌ کسانی داریم که حجت بر دیگران هستند و فردای قیامت بر همین اساس خداوند از مسئولان حسابرسی می کند و می فرماید مگر فلانی بین شما مسئول نبود. در بین مسئولان محترم نظام‌ ما نام شهید رجایی، باهنر و اخیراً نام شهید رئیسی می‌درخشد.

آثار و برکات تلاش های شبانه روزی شهید رئیسی در آینده آشکار می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه رهبر انقلاب شهید رئیسی را الگویی برای مسئولان نظام و روسأی جمهور می دانند، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند من از همه دولت ها حمایت کردم اما از این دولت بالخصوص تمجید می کنم و اخیرا هم از رئیس جمهور شهید تمجید کردند که در این سه سال کارهای ماندگاری کردند و آثار آن در آینده آشکار خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه سیره شهید رجایی الگویی برای دولتمردان نظام اسلامی است، تصریح کرد: در خاطرات شهید رجایی آمده است که او به خود می گفت رجایی، همیشه نباید دیگران سرنوشت درست کنند و تو بخوانی، یک بار هم تو سرنوشت درست کن تا دیگران بخوانند.

شهید رئیسی اعتقاد فوق العاده و ارادت قلبی به رهبر انقلاب داشت

وی با اشاره به ویژگی های این شهدای دولت خاطرنشان کرد: اولین ویژگی هر سه بزرگوار ولایت مداری از بن دندان می باشد، آنها معتقد به دین، مرجعیت و نظام اسلامی بودند مرحوم شهید رجایی خود را مبلغ امام می دانست شهید باهنر هم اینگونه بود و شهید رئیسی هم علاوه بر اعتقاد فوق العاده به رهبر انقلاب یک ارادت و علاقه قلبی هم‌ به‌ مقام‌ معظم رهبری داشت.

سخنران محفل معارفی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند وعده داده که حکومت به دست صالحان خواهد افتاد، اظهار داشت: ویژگی این شهدا اهتمام ویژه به نماز و معنویت است در سیره شهید رجایی شنیده اید و یا خوانده اید ‌که می گفتند به نماز نگویید کار دارم به کار بگویید نماز دارم و اگر نمازش به تاخیر می افتاد دو روز روزه می‌گرفت. 

وی افزود: به یاد ندارم شهید رئیسی یک‌بار نمازش در این چند سالی که در محضرشان بودیم به تاخیر افتاده باشد، گاهی بین جلسات لحظاتی جلسه تعطیل می شد تا نمازشان را بخوانند و سپس ادامه پیدا می‌کرد.

قدرت، فرصتی برای خدمت بود

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ابراز کرد: دولتمردان شهید اهل خدمت بودند و قدرت را فرصتی برای خدمت به‌ مردم‌ می دیدند و چون مردم را اصل می دانستند برای خدمت به آنها سر از پا نمی شناختند. 

وی اضافه کرد: در هر سطحی از سطوح، مسئولیت امانت است، از ویژگی‌های این شهدا استراحت کم‌ و تلاش بیش از حد بود، شهید رئیسی در شبانه روز سه ساعت خواب و بیش از بیست ساعت تلاش مستمر داشتند. وقتی یک‌مسئول هم و غمش خدمت به مردم باشد و این دوره را فرصتی بداند که مثل برق می گذرد لحظه ای برای خدمت درنگ نمی‌کند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه ساده زیستی سیره انبیاء و بزرگان دین اسلام است، اظهار داشت: ساده زیستی از شاخصه های این شهدا بود. معتقدم رابطه مستقیمی بین ساده زیستی و شهادت است در تاریخ انقلاب سراغ نداریم مسئول اشرافی که به مقام شهادت رسیده باشد.

هدف از سفر استانی رفع مشکلات مردم بود

وی خدمت به مستضعفان را اصل در نظام اسلامی دانست و بیان کرد: سقف سفر آیت الله رئیسی تا جایی بود که مشکلات مردم برطرف شود هر چند عده ای اقدامات و سفرهای استانی را پوپولیستی می دانستند که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر دولت چهاردهم به آقای پزشکیان سفارش کردند بین مردم باشند و سفرهای استانی را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه نام شهدای خدمت را باید با افتخار به زبان آورد، ابراز داشت: این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است چه خون دلها و چه شکنجه هایی که بهترین جوانان در این راه دیده اند، باید قدردان و شاکر خداوند باشیم که نظامی برپا شده است که یک حکیم و فقیه‌ مجاهدی رهبری آن را برعهده دارد که شرق و غرب عالم منتظر تصمیم او هستند و رژیم صهیونیستی را متحیر کرده است. اگر ذره ای ناسپاسی کنیم و خدا این نعمت را از ما بگیرد پشیمانی دردی دوا نخواهد کرد.

وی شهدای خدمت و دولت را دارای بصیرت دینی برشمرد و گفت: شهید باهنر قبل از انقلاب اینگونه تشخیص داد که باید به دنبال تربیت نیرو برود لذا به درون آموزش و پرورش راه پیدا کرد و کار تدوین کتب دینی‌ دانش آموزان را به دست گرفت و از این مسیر به دنبال دین دار کردن دانش آموزش در زمان حکومت طاغوت بود و پس از انقلاب هم نهاد تربیتی را در آموزش و پرورش تاسیس کرد و این نشان از زمان شناسی و بصیرت دینی این شهدا است.

ارسال نظرات