۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۶۴۴۰۰
آیت الله سعیدی:

منافقین با نظام برخاسته از اسلام و امت اسلامی رفتار خصمانه دارند

منافقین با نظام برخاسته از اسلام و امت اسلامی رفتار خصمانه دارند
امام جمعه قم ضمن گرامیداشت هفته دولت مسئولان را نسبت به نفوذی های شیطان صفت و خراب کاری های نرم و سخت آنها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی و عمل مخلصانه ابراز کرد: پروردگار عالم در کلام بی مثالش در قرآن می فرماید اگر شما مسلمانان خوبی به شما برسد دشمنانتان ناراحت می شوند و اگر ناراحتی برسد خوشحال می شوند؛ اگر در برابر دشمنان مقاومت و صبر کنید و تقوا رعایت نمایید نقشه های خائنانه آنها به شما آسیبی نمی رساند بنابراین رعایت تقوا در برابر دشمن هم کارساز است.

امام جمعه شهر قم افزود: در آیات الهی چنین آمده است که حضرت موسی به قوم خود فرمود از خدا کمک بگیرید که جهان برای خداست و عاقبت خوب و خیر برای مومنین است، این آیه به ما می فرماید که در کارهای خرد و کلان باید تقوای الهی را رعایت کرد که خوشبختی و سعادتمندی در دنیا هم در گرو رعایت تقوا الهی و ترک محرمات است.

وی با اشاره به آیه 102 سوره توبه ابراز کرد: در این آیه خداوند درباره گروه سومی در جامعه اسلامی عصر پیامبر حضرت محمد(ص) سخن می گوید. قرآن در همین سوره در مورد دوگروه مهاجر و انصار و منافقین سخن فرمود اما گروه سوم را چنین توصیف می نماید که این گروه سوم آمیزه ای از خوبی و بدی بودند. به دلیل ایمان دارای عمل صالح و هم بدلیل غلبه شهوت تحت تاثیر هوای نفس قرار می گرفتند و گاهی عمل های بدی از آنها سر می زد.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه مرحله دوم ایمان التزام عملی در کنار ایمان قلبی است، اظهار داشت: برخی در این مرحله کم می آورند و طبیعتاً چنین مومن خطا کاری که از یک سو ایمان دارد و از یک سو به خطاهای خود اعتراف دارد و چون بدی گناه را می داند بالاخره پشیمانی او را به سوی توبه می آورد.

وی در خطبه دوم از سخنران پیش از خطبه ها سرهنگ کریمی فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه(س) قم تقدیر و تشکر کرد و در ادامه از موکب داران و خدمت رسانان به زائران اباعبدالله الحسین در اروز اربعین حسینی که در کشور عراق و شهر مقدس قم با جان و دل خدمت رسانی کردند به صورت ویژه قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر ضمن گرامیداشت هفته دولت مسئولان را نسبت به نفوذی های شیطان صفت و خراب کاری های نرم و سخت آنها هشدار داد و گفت: منافقین اساسا با خدا، اسلام، ولی فقیه و نظام و مردم کشور ما برخورد خائنانه و خصمانه دارند.

وی افزود: در اوایل انقلاب گروهی با عنوان مجاهدین در صدد مبارزه با طاغوت بودند اما با روحیه نفاق خود پس از انقلاب چون به مطامع دنیایی و آنچه دنبالش بودند، نرسیدند به صورت آشکار و پنهان و گاهی با نفوذ در مناصب دولتی و حکومتی دست به ترور انسان های مظلوم و بی گناه زدند. ترور شهیدان رجایی و باهنر از این دست ترورهای خائنانه منافقین عصر انقلاب بود لذا دولت ها باید مواظب نفوذی های شیطان صفت باشند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ایام شهادت آخر ماه صفر اظهار داشت: سالروز ارتحال جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت سبط اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام را تسلیت عرض می نمایم.  پیامبر اکرم(ص) همیشه بخصوص در سال های آخر عمر خود مردم را به یکپارچگی حول محور ولایت سفارش کردند.

وی با تاکید بر التزام به آیه مودت خاطرنشان کرد: این آیه زمینه ساز هدایت مردم و مصون ماندن از ضلالت است که امت عصر پیامبر به آن عمل نکردند. تمام علماء شیعه و برخی از علماء اهل سنت آیه مودت را در شأن امیرالمومنین (ع)، فاطمه زهرا(س) و امام حسن و امام حسین (ع) می دانند.

آیت الله سعیدی در پایان همگان را به رعایت حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرد و رعایت تقوای اجتماعی را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی برشمرد.

ارسال نظرات