۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۶۴۵۰۴

آغاز قرعه‌کشی ایران خودرو/ ۳.۲ میلیون نفر ثبت نام کردند

آغاز قرعه‌کشی ایران خودرو/ ۳.۲ میلیون نفر ثبت نام کردند
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در مراسم قرعه کشی محصولات این شرکت، گفت: امیدوارم این مراسم آخرین قرعه‌کشی در بحث صنعت خودرو در کل کشور باشد.

مراسم قرعه‌کشی متقاضیان خرید محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه با حضور نمایندگان سازمان‌های نظارتی آغاز شد.

در این مراسم محمد شفیعی‌نژاد، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، گفت: امیدوارم این مراسم آخرین قرعه‌کشی در بحث صنعت خودرو در کل کشور باشد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، افزود: همه روش ها و سیاست‌های اتخاذ شده در خصوص عرضه خودرو تاکنون پاسخگو نبوده است و امیدوارم قیمت‌گذاری تکلیفی که پاشنه آشیل بازار خودرو و سایر بازارها است با تدبیر وزیر صمت رفع شود.

در ادامه این مراسم مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو بیان داشت: در این دوره از ثبت نام متقاضیان، تعداد پروفایل‌های تشکیل شده توسط متقاضیان 3 میلیون و 288 هزار و 964 هزار و تعداد متقاضیان که در طرح عادی به بانک مراجعه و حساب وکالتی افتتاح کردند یک میلیون و 703 هزار و 633 مورد بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد سفارش گذاری متقاضیان در مجموع 3 میلیون و 53 هزار و 129 مورد و تعداد سفارش طرح عادی یک میلیون و 661 هزار و 444 مورد و تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک میلیون و 69 هزار و 54 مورد و تعداد سفارش طرح فرسوده 252 هزار و 776 مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز 69 هزار و 855 مورد بوده است. علاوه بر این  807 هزار و 305 نفر روش خرید از طریق پیش فروش را انتخاب کردند و تعداد متقاضیان روش فوق‌العاده نیز 2 میلیون و 245 هزار و 764 نفر بوده‌اند.

 

به گزارش تسنیم، پس از برگزاری قرعه‌کشی، متقاضیانی که مطابق با ظرفیت فروش در قرعه‌کشی پذیرفته می‌شوند، به مرور تا پایان سال بر اساس نوع روش فروش (فوق العاده یا پیش فروش) برای انعقاد قرارداد فراخوان خواهند شد.

البته پس از قرعه کشی و تعیین مشتریان منتخب براساس ظرفیت فروش، استعلام از نهاد‌های ذی‌ربط از جمله ثبت احوال، فراجا و تایید شرایط متقاضیان در طرح‌های مختلف فروش، انجام و فراخوان واریز وجه آغاز می‌شود. مشتریان در فروش فوق العاده، به مدت 10 روز مهلت خواهند داشت تا برای واریز وجه اقدام کنند.

موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال 1403 خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده، 90 روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویتِ کسب شده‌ متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد (مصوبه 473 و563 شورای رقابت در این خصوص رعایت خواهد شد).

منبع: تسنیم
ارسال نظرات