۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۴۶۵۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

بهشت پاداش بندگی خدا و خدمت به خلق است

بهشت پاداش بندگی خدا و خدمت به خلق است
سخنران حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه علی بن موسی الرضا (ع) رهبر راهبردی است، گفت: معارف اهل بیت را خوب گوش کنیم و به گوش همه برسانیم و هر کس باید به اندازه خودش مبلغ معارف الهی باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی شب شهادت امام الرئوف علی بن موسی الرضا (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: شب شهادت امامی هستیم که بانی شیعه شدن ما ایرانیان و بانی انقلاب اسلامی در عصر حاضر هستند. اگر امام رضا (ع) و فرزندان امام موسی کاظم (ع) در ایران نبودند معلوم نبود توفیق انقلاب نصیب ملت ایران شود.

وی با بیان اینکه علی بن موسی الرضا (ع) رهبر راهبردی است، ابراز کرد: امام رضا (ع) با این شرط ولایتعهدی را قبول کردند که هیچ عزل و نصبی را در حکومت عباسی عصر مامون انجام ندهند یعنی تا آنجا ولایتعهدی را قبول می نمایند که به تبلیغ دین و امر ولایت بینجامد و از مدینه تا طوس به تبلیغ ولایت محمد و آل محمد(ص) پرداختند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیث سلسله الذهب اظهار داشت: امام رضا (ع) از امتیاز ولایتعهدی برای کمک به شیعیان استفاده کردند و از سوی دیگر آسیب های ولایت جور را قبول نکردند لذا آنقدر بر مامون سخت آمد که مجبور به ترور امام شد. در تاریخ اسلام هیچ خلیفه ای خودش دست به شهادت امامی نزده است اما مامون مجبور به این عمل شد و این یعنی تیر امام دقیقا به هدف خورده است.

سخنران محفل معارفی حرم بانوی کرامت ادامه داد: امام رضا (ع) عنصر مبارزه سیاسی و غیرمستقیم را به خوبی به اجرا گذاشتند و به تعبیر حضرت آقا جنگ حق و باطل در زمان امام رضا (ع) به مراتب سخت تر از عصر امام حسین (ع) بود.

وی با بیان شیوه تبلیغ دین توسط امام رضا (ع) در گفت و گو با زندیق تصریح کرد: معارف اهل بیت را خوب گوش کنیم و استدلال ها را بیاموزیم و هر کس در حد استعداد خودش به دیگران بیاموزد و برای دیگران بازگو نمایند تا معارف اهل بیت علیهم السلام را به همه برسانیم و هر کس باید به اندازه خودش مبلغ معارف الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه زندگی همه ما بر روی احتمالات است، ادامه داد: صاحب رستوران صبح غذاهای فراوانی را آماده می کند به احتمال اینکه ظهر مشتری بیاید، سوار هواپیما می شویم به احتمال اینکه مسیر چندین ساعتی را در یک ساعت طی کنیم لذا تمام زندگی ما براساس احتمالات است و هر کجا احتمال سود باشد عقل می گوید جلو بروید و هر کجا احتمال ضرر باشد از جلو رفتن نهی می کند؛ امام رضا (ع) به همه ما می فرماید اگر در این مسیر دنیا برای بندگی خدا تلاش کنید به احتمال اینکه به شما بهشت می دهند باز ارزش فراوانی دارد.

استاد حوزه علمیه بهشت رضوان را پاداش بندگی خدا و خدمت به خلق برشمرد و گفت: برای ترک گناه احتمال بدهید که بی حجابی انرژی منفی به شما می دهد، ترک نماز اول وقت روزی شما را تنگ می کند حالا که احتمال دادید خلاف آن را امتحان کنیدیعنی نماز اول وقت بخوانید، حجاب را رعایت کنید و در قدم سوم به مقام ایمان و بندگی می رسید.

وی افزود: احتمال بدهیم کمک به دیگران کمک به خودمان است، احتمال بدهیم خمس و زکات موجب برکت است آنگاه امتحان و به دیگران هم سفارش کنیم. تحقیقات نشان داده است آرامش در بچه مسجدی ها در نماز خوان ها بیشتر است.

ارسال نظرات