۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۶۴۶۶۲
رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی:

دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل از کانون‌های قوی خادمیاری در کشور است

دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل از کانون‌های قوی خادمیاری در کشور است
اصفهان - رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی گفت: دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل از کانون‌های قوی خادمیاری در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، احمد میرزاده در بازید از خدمات رسانی مواکب کانون‌های خدمت رضوی در عرصه میدان شهدای مشهد از جمله موکب ایستگاه صلواتی امام رضا(ع) استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل ضمن تقدیر از تلاش اعضای این شبکه خادمیاری در خدمت به زائران امام مهربانی‌ها گفت: آران و بیدگل از کانون‌های قوی خادمیاری در کشور است.

وی افزود: زحمات و تلاش‌های شبکه خادمیاری آران و بیدگل از استان اصفهان در برپایی موکب ایستگاه صلواتی در مشهد و پذیرایی از زائران سوگوار و عزادار ایام شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) قابل تقدیر است.

همچنین عمران دلاوریان معاون اجتماعی دفتر خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل نیز در ادامه این بازدید گفت: ایستگاه صلواتی امام رضا(ع) کانون‌های خدمت رضوی این شهرستان با وسعت ۵۰ متر مربع از دهم تا چهاردهم شهریور ۱۴۰۳ مطابق با ۳۰ صفر ۱۴۴۶ روز شهادت امام رضا علیه السلام در میدان شهدا واقع در انتهای خیابان آیت الله شیرازی به زائران رضوی خدمت رسانی دارد.

وی افزود: موکب آران و بیدگل در مشهد مقدس با حضور ۱۱۵ خادمیار، یاور و سفیر رضوی به صورت شیفت‌بندی فعالیت دارد که ۱۰ نفر از آنها خادمیار(۲ نفر از شهرستان‌های استان حضور دارند)، پنج نفر یاور رسمی، ۷۰ نفر یاور غیر رسمی و ۳۰ نفر آنها از سفیران رضوی هستند.

دلاوریان ساعات فعالیت و پذیرایی موکب ایستگاه صلواتی کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در مشهد مقدس را پذیرایی با شربت، چای و آب سرد از ساعت ۶ تا پایان شب عنوان کرد و افزود: روزانه ۳۰۰ تا ۵۵۰ پرس غذای متنوع نیز در موکب بین زائران توزیع می‌شود.

به گفته وی گستردن سفره صلوات و ختم روزانه ۱۴ هزار صلوات، خدمت کفاشی برای تعمیر و واکس کفش نیز از دیگر خدمات این موکب است.

دلاوریان با اشاره به اینکه ۲۷۰ میلیون هزینه برپایی موکب پر مشهد مقدس شده است اظهار داشت: حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای خدمات پذیرایی و ۱۲۰ میلیون تومان نیز هزینه ۲ اتوبوس انتقال خادمیاران به مشهد مقدس شده که توسط آنها پرداخت شده است.

وی یادآور شد: ۲۳ نفر از خادمیاران و یاوران نیز از طریق پنج دستگاه خودرو سواری و ۱۰ نفر دیگر نیز از طریق خطوط ریلی به مشهد مقدس و برای خدمت در موکب ایستگاه صلواتی امام رضا (ع) شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان اعزام شدند.

لازم به ذکر است، ۱۹۵ خادمیار رسمی رضوی شامل ۱۱۱ نفر زن و ۸۴ نفر مرد و ۲ یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون خدمت رضوی عمومی و هشت کانون تخصصی خبر و فضای مجازی، تعلیم و تربیت، بانوان و خانواده رضوی، حقوقی، مشاوره و مددکاری، سلامت، زیارت و کانون تخصصی تبلیغ دینی شهرستان آران و بیدگل در حوزه محرومیت زدایی و گره‌گشایی از نیازمندان و افراد آبرودار از تامین جهیزیه، اقدامات تعلیم و تربیت، فرزندآوری و فرزندپروری، خانه و خانواده، تهیه سیسمونی و رضایت طلبکاران مالی با حفظ شأن و منزلت کرامت انسانی احسان جویان فعالیت‌های شاخصی دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات