۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۶۴۶۹۱
مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه ابوالفضل لرستان:

استحکام خانواده، زمینه سلامت و سعادت عمومی است

استحکام خانواده، زمینه سلامت و سعادت عمومی است
حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه استحکام خانواده و سلامت آن، زمینه سلامت و سعادت عمومی است، گفت: والدین اگر از نظر اخلاقی، اعتقادی سالم باشند، می‌توانند فرزندان سالمی را تربیت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی، امروز در جمع محبین اهل بیت(ع) هیئت عاشقان ثارالله خرم آباد در رابطه با اهمیت جایگاه والای خانواده گفت: خانواده، سنگ بنای جامعه بزرگ انسانی است و در استحکام روابط اجتماعی و رشد تک تک افراد جامعه، نقش مهمی دارد.
 
حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه تلاش برای استحکام خانواده و سلامت آن، زمینه سلامت و سعادت عمومی را فراهم می سازد، افزود: این نهاد مقدس نیز ممکن است دچار آسیب هایی شود که سلامت آن را تهدید کند که منشأ اصلی این آسیب ها خدشه‌دار شدن روابط سالم اعضای خانواده با یکدیگر است.
 
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن برای تضعیف کانون و بنیان خانواده و حمله به جایگاه والدین است و می خواهد اعضای خانواده ها از موضوعات دینی فاصله بگیرند، ادامه داد: والدین اگر از نظر اخلاقی، اعتقادی سالم باشند، می‌توانند فرزندان سالمی را تربیت کنند.
 
حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه دشمنان ما برای متلاشی کردن کانون خانواده از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند، تشویق به بی بند و باری و کنار گذاشتن حجاب، همچنین تشویق به ازدواج سفید، تضعیف جایگاه مادر و ایجاد تشکیک در قداست مفهوم مادر، تضعیف جایگاه خانه داری و تحقیر بانوانی که به کار مقدس تربیت فرزند می پردازند را از حربه های دشمنان دانست.
 
وی افزود: ایمان به آخرت، یاد مرگ و قیامت تاثیر شگرفی در زندگی انسان ها دارد، به انسان آرامش روانی می دهد و تحمل او را نسبت به مصایب و سختی ها بیشتر کرده، تکبر و خودبینی را از وی رفع می کند.
 
حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه به لحاظ زندگی اجتماعی نیز ایمان به آخرت، یاد مرگ و قیامت، تاثیرات فراوانی دارد و تمامی عقاید دینی در رفتار انسان موثر است، عنوان کرد: از میان عقاید دینی، اعتقاد به رستاخیز و معاد، یکی از نافذترین و موثرترین باورها در جهت دادن به رفتار آدمی و افزایش روحیه امیدواری در اوست، چنین عقیده ای نقش شایانی در پرورش روح انسان دارد و آثار تربیتی شگرفی در زندگی فردی واجتماعی او به ارمغان می آورد.
 
مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: ایمان به آخرت سبب بیداری، آگاهی، تقوا، تهذیب نفس و ترس از گناه و ظلم می شود و در مقابل، بی توجهی به این امر سبب دوری از حقایق، استکبار در برابر حق و غرق شدن در دریای مفاسد و گناهان می شود و تنها راه رسیدن به سعادت ابدی این است که ما خود را مکلف کنیم که مانند امام حسین(ع) حرکت کنیم.
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات