۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۷۶۴۸۴۰

مراسم بزرگداشت یوم الله ١٧ شهریور در حرم حضرت معصومه برگزار شد

مراسم بزرگداشت یوم الله ١٧ شهریور در حرم حضرت معصومه برگزار شد
مراسم بزرگداشت یوم الله ١٧ شهریور در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) و با حضور اقشار مختلف مردم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور شامگاه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) و از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

شایان ذکر است در این مراسم که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا نیز حضور داشتند یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۷ شهریور میدان ژاله تهران گرامی داشته شد.

مراسم بزرگداشت یوم الله ١٧ شهریور در حرم حضرت معصومه برگزار شد

حجت الاسلام محمد سعیدی آریا از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن سخنانی حادثه ۱۷ شهریور ماه سال ۵۷ را سبب سرعت در پیروزی انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: خون پاک شهدای ۱۷ شهریور موجب پیروزی نهایی نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی پس از گذشت پنج ماه شد.

استاد حوزه علمیه قم در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند با جنگ رسانه‌ای ملت را از مسیر ادامه نهضت منحرف و نسبت به انقلاب اسلامی ناامید کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان همواره دنبال القا کردن این موضوع بودند که انقلاب اسلامی مدت زیادی دوام نخواهد یافت و سقوط می‌کند، گفت: استقامت و ایستادگی ملت و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری سبب شد تا انقلاب اسلامی به مسیر پیشرفت خود با وجود همه توطئه‌های دشمنان تا به امروز ادامه دهد و نقشه‌های دشمنان را خنثی کند و امروز همگان باید قدردان جمهوری اسلامی باشیم.

مراسم بزرگداشت یوم الله ١٧ شهریور در حرم حضرت معصومه برگزار شد

یادآور می‌شود مردم تهران در سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۵۷ پس از برگزاری نماز عید فطر راهپیمایی گسترده‌ای را برپا کردند و این حرکت مردمی در روز‌های بعد نیز ادامه یافت تا اینکه در شانزدهم شهریور به اوج خود رسید و حکومت شاهنشاهی برای ممانعت از گسترش اعتراض‌ها در برخی شهر‌های بزرگ اقدام به برقراری حکومت نظامی کرد تا اینکه مردم تهران در روز ۱۷ شهریور به تظاهرات پرداختند و بر اثر تیراندازی نیرو‌های نظام تعداد زیادی شهید و مجروح شدند.

لازم به ذکر است شهید علی جهان بیگی از اهالی روستای میم شهرستان کهک قم جزو شهدای قیام ۱۷ شهریور تهران است.

ارسال نظرات