۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۶۴۸۸۴
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

لزوم رعایت اخلاق و کرامت انسانی در تربیت دانش‌آموزان

لزوم رعایت اخلاق و کرامت انسانی در تربیت دانش‌آموزان
حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با تأکید بر رعایت اخلاق و کرامت انسانی در تربیت دانش‌آموزان گفت: جایگاه والای علم در جامعه و نقش بزرگ معلمان در اعتلای آن بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل در جشن فارغ‌ التحصیلی دانش‌ آموختگان دانشگاه فرهنگیان و پردیس فاطمه الزهرا(س) با رسالت اصلی نظام آموزش‌ و پرورش بر دوش معلمان است تصریح کرد: سخت‌ گیری‌ ها و تلخی‌ های بی‌مورد کلاس درس از سوی معلمان سلامت روحی و روانی دانش‌ آموزان تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد بدبینی در آنها نسبت به تحصیل و علم‌ آموزی می‌شود.

امام‌ جمعه تبریز با تأکید بر اینکه معلمان در قبال کنش‌ ها و واکنش دانش‌ آموزان خود نسبت به مسائل درسی و اجتماعی مسئولیت دارند، افزود: شخصیت دانش‌ آموزان در کلاس‌ های درس شکل می‌گیرد و تکامل می‌ یابد، رفتار و کردار معلمان باید به‌ گونه‌ای باشد که اخلاق اسلامی و انسانی در وجود کودکان ما نهادینه شود.

وی از معلمان بعنوان انسان‌ های پرکار، پر تلاش و باسواد یاد کرد و ادامه داد: عملکرد علمی و رفتاری معلمان سال‌ های سال در ذهن دانش‌ آموزان می‌ ماند و دانش‌ آموزان در آینده با پذیرش مسئولیت‌ های مختلف در جامعه نقش می‌گیرند، نباید رفتار معلمان دانش‌ آموزان را از مدرسه، درس، تحصیل و آینده کشور دلسرد کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطهری اصل سرنوشت کشور به دست‌ دانش آموزان رقم خواهد خورد عنوان کرد: دانشمندان، علمای بزرگ علم، دین و همچنین مسئولان کشور بزرگ شده همین کلاس‌ های درس هستند.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی کم‌ لطفی‌ ها به مدارس دولتی و عدم تحقق عدالت آموزشی در جامعه ابراز امیدواری کرد با رفع نیاز های نظام تعلیم‌ و تربیت دغدغه‌ های والدین و اولیاء مدارس برای ارتقا سطح آموزش‌ و پرورش نیز مرتفع شود.

امام‌ جمعه تبریز با بیان اینکه معلمان از متشخص‌ ترین افراد جامعه هستند ابراز داشت: مهم‌ ترین و بهترین صفت خداوند علم وسیع و بی‌نهایت الهی هست و معلمان با توکل به نام و یاد خدا در مسیر تعلیم‌ و تربیت تلاش مجدانه داشته باشند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات