۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۶۴۹۳۹
استاندار لرستان:

شکوفایی روستاها موجب انقلاب اقتصادی می شود

شکوفایی روستاها موجب انقلاب اقتصادی می شود
استاندار لرستان با بیان اینکه عزت و ایمان من رضایت روستاییان است، گفت: شکوفایی روستاها باعث انقلاب اقتصادی استان می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، ابوطالب شفقت نوزدهم شهریور در جشنواره روستاییان و عشایر با حضور روستاییان سلسله و دلفان عنوان کرد: رضایتمندی روستاییان در گروه شکوفایی فضای روستاهاست که در نهایت منجر به انقلاب اقتصادی در استان خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهم ترین وظیفه ی ما به عنوان مسئول توسعه روستاها می باشد.

استاندار سازمان جهادکشاورزی را محور توجه به روستاها قلمداد کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند برای توسعه روستاها با جهادکشاورزی هماهنگ باشند‌

شفقت تدوین برنامه ی توانمندسازی روستاها و تهیه شناسنامه جامع برای روستاهای استان را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: تمامی دستگاه ها مکلف برنامه ی توانمندسازی اقتصادی،فرهنگی و زیرساختی روستاها را در راستای خدمات خود تدوین کنند و مدیرکل امور روستایی نیز با همکاری دستگاه های ذیربط شناسنامه جامع روستاها را تدوین کند.

وی ایجاد بازار فروش برای محصولات روستایی را یک رویکرد مهم در توانمندسازی اقتصادی روستاها برشمرد و عنوان کرد: ایجاد بازارچه های عرضه محصولات روستایی در تمامی شهرها در دستور کار حوزه اقتصادی استان قرار گیرد.

استاندار ادامه داد: ایجاد این بازارچه ها علاوه بر کمک به اقتصاد روستاها در ادامه زمینه برندسازی و بین المللی سازی محصولات روستایی را فراهم خواهد کرد.

شفقت همچنین بر سرمایه گذاری بانک ها در حوزه تولیدات روستایی تاکید کرد و گفت: چرخه ی پول روستایی بسیار راحت تر از بنگاه های بزرگ تر بوده و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به امنیت غذایی به عنوان اساسی ترین مقوله کشور و نقش روستاها در ایجاد آن ابراز کرد: آموزش های خودکفایی و خوداتکایی به روستاییان باید در دستور کار قرار گیرد. 

استاندار توسعه روستایی را عامل کاهش حاشیه نشینی در شهرها دانست و تصریح کرد: بهره برداری مناسب کشاورزی و دامداری در روستاها باعث تداوم و افزایش یکونت در روستاها می شود و همه موظف هستیم زیرساخت های اسکان و زندگی در روستاها را فراهم کنیم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات