۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۶۴۹۵۴

برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی شهدای استان فارس

برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی شهدای استان فارس
جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی شهدای استان فارس با حضور نماینده ولی‌فقیه، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور، استاندار، فرمانده سپاه فجر و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی شهدای استان فارس با حضور حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر و جمعی از مسئولین در سالن کوثر سپاه فجر فارس برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس هم در این نشست ضمن درخواست دیدار و حضور عمومی مردم فارس با مقام معظم رهبری (مدظله) که از مطالبات و درخواست‌های مردم فارس است، بازخورد فعالیت‌های مذهبی و مرتبط با شهدا را به تفکر وا داشتن مخاطب دانست و گفت: متأسفانه در جهان معاصر حجم اطلاع‌رسانی زیاد، فرصت تأمل و تفکر را نمی‌دهد، بنابراین اگر موضوع و اندیشه‌ای شکل بگیرد که فرد به تفکر وا داشته شود، می‌تواند در مقابل افکار مخالف بایستد و طراحی این قضیه بسیار مهم است.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره پایان کار نباشد، تصریح کرد: پایان کنگره باید آغاز کار فرهنگی باشد، بنابراین باید دبیرخانه دائمی با شرح وظایف مشخص ایجاد شود که خروجی آن مقبول نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

سردار آزادی در این نشست با اشاره به حضور همه اقشار مردم در دفاع مقدس، اظهار داشت: باید اذهان متوجه حماسه شهیدان باشد و با راهکار‌های متفاوت تمام اقشار جامعه را درگیر کار شهدا کرد تا افراد غیر از یادواره‌ها و کنگره‌ها، ذهنشان درگیر پیام و حماسه شهدا باشد.

مسئول سازمان حفظ آثار سپاه با اشاره به اقدامات و برنامه‌های زیادی عملیاتی انجام شده در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس، تصریح کرد: با توجه به زمان بازگشایی مدارس، با راهکار‌های خلاقانه باید قشر دانش‌آموز و دانشجو را هم همانند دیگر اقشار، درگیر کار شهدا کرد.

وی با تاکید بر ادامه نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا و دیدار و گفت‌وگو با آنان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا، تصویرسازی هوشمند شهدا را کاری مبتکرانه خواند و افزود: کار کردن در حوزه انتشار کتاب یک راه میان‌بر است.

آزادی با بیان اینکه فارس یک کار الگویی را در زمینه انتشار کتاب شروع کرده است، گفت: وقتی کتاب‌های خوب انتخاب و منتشر شد، باید یک حرکت ترویجی برای انتقال پیام کتاب داشته باشیم تا جوانان با سبک زندگی شهدا انس پیدا کنند و نیز اقشار مختلف درگیر زندگی شهدا شوند.

استاندار فارس هم در ادامه این نشست با تاکید بر تأسیس دبیرخانه دائمی برای فعالیت‌های مرتبط با شهدا، از آمادگی استانداری فارس جهت تأسیس این دبیرخانه خبر داد و گفت: اقدامات ابتکاری در زمینه عکس دیجیتال شهدا و کتاب‌های مرتبط با نقش شهرستان‌ها و ادارات در دفاع مقدس از ابتکارات فارس است که با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌توان نواقص زیرساخت‌ها و مشکلات قبور شهدا و شهدای گمنام را برطرف کرد.

ارسال نظرات